רונאלדו היה "כבד" על יונייטד, עכשיו הוא יהיה יותר כבד

חוקי המיסוי החדשים בבריטניה, שיחייבו כל בעל הכנסה של יותר מ-150 אלף ליש"ט בשנה להעביר 50% בחזרה למדינה, יקשו מאוד על הפרמיירליג ■ עלות השכר של רונאלדו, למשל, תגיע ל-187 אלף ליש"ט בשבוע

לחוק המיסוי החדש בבריטניה, שייכנס לתוקפו בשנה הבאה ויכריח כל בעל הכנסה של יותר מ-150 אלף ליש"ט בשנה להעביר 50% משכרו למס הכנסה, תהיה השלכה משמעותית על קבוצות הפרמיירליג. רוב הכדורגלנים בפרמיירליג מרוויחים בין 50 ל-70 אלף ליש"ט בשבוע. קבוצות מהעונה הבאה יצטרכו לשלם מס של 1.7 מיליון ליש"ט בשנה עבור שחקן שמרוויח 70 אלף ליש"ט בשבוע, עלייה של 320 אלף ליש"ט ביחס לחוקי המיסוי הנוכחיים.

ויש גם את הדוגמה של המשתכרים הבכירים. כריסטיאנו רונאלדו, כוכב מנצ'סטר יונייטד מרוויח כ-125 אלף ליש"ט נטו בשבוע. החוקים החדשים יגרמו לעלייה של 670 אלף ליש"ט (19%) בעלות השכר השנתית שלו, ובחישוב שבועי - עלות השכר של הפורטוגלי תעמוד על 187.5 אלף ליש"ט.

למיסוי החדש עשויה להיות השפעה מכרעת על הקיץ הקרוב עבור המועדונים, שייצטרכו לחשוב פעמיים לפני שייחדשו חוזים לשחקנים או יחתימו חדשים. מנהל בכיר מקבוצה גדולה בליגה אמר: "יש למיסוי הזה שתי השלכות אפשריות - או שהקבוצות יגדילו את חשבונות השכר שלהן, או שהן יחתימו פחות שחקנים".

אגב, חוקי המיסוי החדשים יהפכו את הפרמיירליג לליגה "הקשוחה" ביותר באירופה בנושא זה: המיסוי המירבי על שחקנים זרים בליגה הספרדית מגיע ל-25% בלבד מסך המשכורת השנתית שלהם. בליגה הצרפתית הוא מגיע ל-40%, באיטלקית ל-43% ובגרמנית ל-45%, בעוד בפרמיירליג הוא יעמוד, כאמור, על 50% עבור כלל השחקנים.