שרגא ברוש: "אזרחי ישראל רוצים לראות את ראש הממשלה מנהל אותנו ולא את רם בלינקוב"

נשיא התאחדות התעשיינים בראיון לגלי צה"ל: "אין ספק שמצד אחד בנק ישראל יודע מה הוא עושה אך מצד שני ברור לי שלא לעולם חוסן"

"הייצוא שהוא מנוע צמיחה משמעותי ב-5 השנים האחרונות, נפגע מאוד מירידת הדולר לשער של 3.55 שקלים לדולר", אמר לגלי צה"ל נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "חלק מאוד משמעותי מהמשבר הכלכלי שאנחנו נמצאים בתוכו זה דווקא בשוק הריאלי ולא מהתמוטטות בנקים, מה שאומר פגיעה מאוד משמעותית בכלכלה הישראלית" - התייחס ברוש לפגיעה של התחזקות השקל על הייצוא (ועל הקיטון הנובע מכך בתמורה מייצוא במונחים שקליים).

"לי אין ספק שמצד אחד בנק ישראל יודע מה הוא עושה - והוא הוכיח את זה החל מהרבעון השני של 2008. מצד שני ברור לי שלא לעולם חוסן. אני מעדיף לא לדבר, ולתת לבנק ישראל לעשות", הוסיף ברוש.

"המשק הישראלי קיבל עסקת חבילה בסך 14 מיליארד דולר, שבחלקה כללה לסיוע ליצואנים בביטוח סחר חוץ, סיוע דרך המדען הראשי ועוד"... "המשק קיבל זריקת עידוד מאוד משמעותית. אני מקווה שחלק מהדברים כבר יצאו לדרך וחלק נוסף בעוד חודש-חודש וחצי עם אישור התקציב.

ברוש הגיב להתפטרותו של רם בלינקוב, הממונה על תקציבים במשרד האוצר. "זה שהוא לא הסכים ביום האחרון לחלק מהדברים - בגלל זה יש ראש ממשלה לישראל. אני אומר לך שאזרחי ישראל רוצים לראות את ראש הממשלה מנהל אותנו ולא את רם בלינקוב". לגבי הטענות לפיהם לא נעשה דבר בשנה וחצי האחרונים אמר: "יש גם לנו ביקורת מאוד משמעותית. השאלה היא של מי הביקורת צודקת. היות ואנחנו מראים חד משמעית את ירידה בכל הפרמטרים אנחנו יכולים להוכיח טוב מאוד מי עשה בשנה וחצי האחרונים".