מתח עד יום שלישי

המצב הטכני מחייב פוזיציה ניטראלית מתחת לרמות ההתנגדות: 895 ל-S&P500 ו-1720 לנאסד"ק וחזרה לפוזיציות רכש מעל לרמות ההתנגדות

ניתוח טכני-וול סטריט, לקראת פתיחת שבוע המסחר

תבנית המסחר הדובית אליה התייחסנו בעדכון שכתבנו על סמך נתוני יום רביעי התממשה לידי ירידה ביום חמישי ובלימה של הירידה ביום שישי. בסך הכל, לא משהו דרמטי ועדיין מדובר בדשדוש לגיטימי מתחת לרמות התנגדות חשובות ולאחר מהלך עליה דרמטי.

ה-BPI וה-VIX משקפים למעשה את הדילמה בפניה נמצאים המשקיעים: מצד אחד עברנו מהלך עליה חד ומשמעותי שהביא את המדדים אל רמות התנגדות חזקות ומזמין תיקון למטה. מצד שני, מהלך העליה הזה הגיע מנקודה כל כך נמוכה ביחס לכל מניה ומניה כך שעל גרפים של מניות רבות הוא נראה רק כהתחלה של מגמת עליה ארוכת טווח. ברור שאם המניות יעלו, המדדים יעלו. נראה שמודל קניון המניות המשלב בין החזקת מניות בודדות והגנה ברמת מדדי המניות מתאים עכשיו יותר מתמיד.

האינדיקטורים של ה-S&P500 מלמדים על לחץ כלפי מטה והגרף מציג את ההתנגדות המוכרת ב-935 ואת התמיכה לטווח הקצר ב-875. עוד קצת תנודתיות בתוך האזור הזה עשויה לפרוק את הלחץ מהמתנדים. מהלך מתחת ל-875 ילמד על העמקת מגמת הירידה. היעד הבא לירידה יהיה באזור ה-830. מהלך מעל 895, ביום שלישי, יחשב סימן שורי. הגנה על תיק קניון המניות נפתחה מתחת ל-895 ותיסגר מעל 895. זהו הפתרון הטוב ביותר למצב הדו משמעי בו נמצא ה-S&P500.

הנאסד"ק נמצא במצב דומה לזה של ה-S&P500. מהלך מעל 1720 יחשב סימן שורי מאוד. מהלך מתחת ל-1680 ילמד על העמקת התיקון כלפי מטה ועל סיכוי לירידה משמעותית לטווח הקצר.

שורה תחתונה: הכל עדיין פתוח אבל יש לזכור שהמדדים נמצאים במצב קיצון עליון, מתחת להתנגדות והאינדיקטורים שלהם מלמדים על לחץ כלפי מטה. כפי שציינו, הגנה מתחת ל-895 וסגירת הגנה מעל ל-895 (S&P500) נותנים מענה לדילמה. מי שלא עובד עם הגנות, נראה שהמצב הטכני מחייב פוזיציה ניטראלית (לא שורט) מתחת לרמות ההתנגדות (895-S&P500 ו-1720-נאסד"ק) וחזרה לפוזיציות רכש מעל לרמות ההתנגדות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .