פטרוצ'יינה עקפה את אקסון מובייל כחברה הגדולה ביותר בעולם לפי שווי שוק: שוויה נאמד ב-336 מיליארד דולר

[למדור שוקי עולם] (עדכון) פטרוצ'יינה רוכשת 45.5% מסינגפור פטרוליום תמורת מיליארד דולר: מניית סינגפור פטרוליום זינקה היום ב-20.2% ■ שווי השוק של אקסון מובייל, נכון ל-22 במאי, עמד על 335.9 מיליארד דולר

מניית פטרוצ'יינה טיפסה היום ב-3% ל-13.25 יואן למניה, עם שווי שוק של 336 מיליארד דולר - בכך עקפה את אקסון מובייל כחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם. שווי השוק של אקסון מובייל עמד על 335.9 מיליארד דולר, נכון לנעילת המסחר בוול סטריט, ב-22 למאי.

"אם ברצונך לרכוש מניית אנרגיה, כדאי לך לקנות את החברה הדומיננטית ביותר בסין", אמר גורדון קוואן, מבית ההשקעות Mirae בהונג קונג. "הביקוש מצידה של סין לנפט הולך וגדל, כאשר הביקושים בארה"ב ואירופה הולכים ומתכווצים".

מניית חברת הנפט הסינית עלתה היום לאחר שפטרוצ'יינה שילמה כ-1 מיליארד דולר תמורת 45.5% מסינגפור פטרוליום (סימול: SPCS.SI), וזאת על מנת לקבל דריסת רגל במרכז הגדול ביותר באסיה למסחר בנפט. בסופו של דבר, פטרוצ'יינה עשויה להפוך לבעלת השליטה בסינגפור פטרוליום.

פטרוצ'יינה הגיעה להסכם לרכישת אחזקתו של תאגיד קפל (סימול: KPELF) בסינגפור פטרוליום תמורת 1.47 מיליארד דולר סינגפור (1.02 מיליארד דולר), או 6.25 דולר סינגפור למניה.

ברגע שהמהלך יסתיים, החברה הבת של פצרוצ'יינה בסינגפור, פטרוצ'יינה אינטרנשנל, תפתח במהלך לרכישת יתרת המניות של סינגפור פטרוליום.

המהלך צפוי לחזק את השפעתה של סין על מחירי הסחורות ברחבי העולם. מניית סינגפור פטרוליום טיפסה היום ב-20.2%. מדד סטריט טיימס .

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי יורד ב-0.49% ל-61.37 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.