בנק לאומי מפרסם דו"ח אחריות חברתית: יקצה ב-2009 1% מרווחיו לתרומה לקהילה

גליה מאור: "האחריות התאגידית בלאומי משולבת באסטרטגיה העסקית, בכוונתנו להרחיב את השקעתנו בפיתוח והשקת מוצרים פיננסיים בעלי ערך חברתי סביבתי" ■ סכום התרומה לא ירד מ-25 מ' ש'

בנק לאומי פרסם היום (ב') דו"ח אחריות חברתית שני על-פי הקריטריונים של ה-GRI (Global reporting initiative). הדו"ח דורג על-ידי GRI בדירוג A+. דו"ח קודם פורסם במארס 2007.

הבנק דיווח כי בשנת 2009 יוקצו 1% מרווחיו ולא פחות מ-25 מיליון שקל לתרומה לקהילה, וזאת ללא קשר לביצועי הבנק.

מנכ"ל לאומי, גליה מאור, אמרה עם פרסום הדו"ח כי "האחריות התאגידית בלאומי משולבת באסטרטגיה העסקית. בכוונתנו להרחיב את השקעתנו בפיתוח והשקת מוצרים פיננסיים בעלי ערך חברתי סביבתי".

כיום משווק לאומי מוצרים פיננסיים בעלי השפעה חברתית וסביבתית, כמו: מימון של עד 80% לרכישת רכבים היברידיים, מימון לרכישת מערכות סולאריות לייצור חשמל ביתי, תוכניות למימון פרויקטי תשתית לשימוש באנרגיות מתכלות, שיתוף פעולה ביןעמותת "עיגול לטובה" ללאומי קארד, ומשכנתאות ירוקות של בנק לאומי למשכנתאות.

כחלק מהאחריות התאגידית, פועל לאומי לקדם את נושא איכות הסביבה, על-ידי צמצום ההשפעות הסביבתיות - הבנק השיק את פרויקט 'קול דודי' בלוד, שמטרתו לסייע לתושבים לעבור לשימוש בדודי שמש ובכך להפחית את פליטות גזי חממה, בשל הפחתת צריכת חשמל רשת. הפרויקט הביא להפחתה של 2577 טון. מעבר לכך, בשנת 2008 קיזז לאומי 4% מפליטות הפחמן שלו וזאת כפיילוט ובדיקה לקראת המשך יישום מדיניות של איזון פחמני.

GRI הוא גוף בינלאומי, הפועל כזרוע ביצועית של סוכנות הסביבה של האו"ם (UNEP) במטרה להרחיב את מספר החברות והארגונים הציבוריים מכל רחבי העולם המאמצים את דו"חות האחריות החברתית הוולונטריים כחלק מרכזי בפעילותם. ההערכות הן כי מעל 1500 ארגונים עסקיים בעולם אימצו את הנחיות הארגון.