הפרסומת של פלאפון - בראש הפרסומות המדוברות ברשת בשבוע החולף

Twisted Fly: מחולל השיחה הראשי היה פוסט בו נטען כי בהרצה לאחור של הפרסומת ניתן לשמוע מסר סמוי

הפרסומת של פלאפון "עולם אחר" ממשיכה להוביל השבוע את דירוג הפרסומות המדוברות ברשת, והיא חוללה 24% מהיקף השיחה על פרסומות בשבוע שעבר.

הפעם מחולל השיחה הוא פוסט שכתב הבלוגר יואב מאור על הפרסומת, במסגרת הבלוג שלו. על-פי הנטען בפוסט, הפרסומת טומנת בחובה מסר סמוי: על פניו, היא מפרסמת את המכשירים החדשים של הרשת, אך בפועל אם מריצים את הקמפיין אחורנית נגלה מסר לפיו "מי שמחזיר מכשיר ישן עם כרטיס sim יקבל 500 sms לחודש למשך שנה".

הבלוגר ממשיך ומספר כיצד "עלה" על המסר הסמוי במקרה, וכיצד לתדהמתו גילה כי אכן יש מבצע כזה בפלאפון. הפוסט חולל הדים רבים ברשת, וזאת לא רק בבלוג המקורי כי אם גם בזירות שיחה רבות נוספות.

49% מהיקף השיחות על הקמפיין נסבו סביב הרעיון של שתילת מסרים שניתן לשמוע באמצעות הרצה לאחור. 45% מכלל הדנים בנושא זה התייחסו בהתלהבות לאפשרות להריץ לאחור את הפרסומת ולשמוע שם מסר שונה. 25% מהדנים בסוגיה זו טענו כי אינם מאמינים שניתן לשמוע את המסר בהרצה לאחור. 16% טענו כי ניסו לבצע את ההרצה לאחור ולא שמעו דבר, ו-7% נוספים טענו כי מדובר במסר פיקטיבי שפלאפון שתלה בבלוג. לעומתם טענו 5% כי ניסו וגילו כי אכן בהרצה לאחור של הפרסומת ניתן לשמוע את המסר.

32% נוספים מהיקף השיחה עסקו במהלך שביצעה פלאפון והמבצע המוצע על-ידה. מתוכם התייחסו 16% לשאלה אם מדובר במבצע אמיתי או לא, יתר המתייחסים למבצע (84%) הביעו סנטימנט חיובי כלפיו. נושאים נוספים שעלו בשיחה הם התייחסות לחברת פלאפון באופן כללי (10% מהיקף השיחה) ולבלוגר יואב מאור (9%).

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ממוקמת הפרסומת של רשות המים "חייבים להציל את הכנרת". אחריה מתחרות ראש בראש, כל אחת עם 12% מהיקף השיחה, הפרסומות למזגן טורנדו וקמפיין בינלאומי לרשת ניימן מרקוס אשר צפוי לעלות בארה"ב בכיכובה של הפרזנטורית הישראלית עדי נוימן.