ההחלטה הנבונה של ארז ויגודמן

המעבר למכתשים אגן ימלא את כיסיו ואפשר שיאפשר לו לבוא בשערי השירות הציבורי

"אני רוצה להמשיך ולעבוד בסקטור העסקי", הסביר בתחילת השבוע ארז ויגודמן, המנכ"ל הנכנס של מכתשים אגן והרכש החדש של קבוצת אי.די.בי, את בחירתו לוותר על ההצעה לכהן כמנכ"ל האוצר. אמר, וצדק. ויגודמן, שעשה לא מעט לביתו כמנכ"ל שטראוס גרופ, יודע שהכסף הגדול נמצא בסקטור הפרטי, גם לו היה מופקד על קופת המדינה.

וכשמדובר במכתשים אגן, פרת המזומנים של כור, הכסף הנאה שצבר ויגודמן בשטראוס עשוי להתברר כשולי לעומת זה שינחת בחשבון העו"ש שלו בתפקידו החדש.

עם פרישתו מקבוצת המזון חשפנו ב"גלובס" כי ויגודמן צבר במשך 11 שנות כהונתו בחברה 80 מיליון שקל בקירוב, אך תנאי שכרו בחברת האגרוכימיה של כור - שעדיין לא נחשפו נכון לאמצע השבוע - יכולים להעשירו יותר, ואולי אף בזמן קצר יותר.

ראשית, מכתשים אגן ידועה במדיניות חלוקת אופציות נדיבה למדי, ולראיה - ההון שצברו שם אברהם ביגר, כיום יו"ר החברה, ושלמה ינאי, כיום מנכ"ל טבע. ינאי צבר בארבע שנות כהונתו כמנכ"ל מכתשים אגן (טרם כניסתו של ביגר לתפקיד) עלויות שכר ורווח ממימושי אופציות למניות בשווי כולל של 53 מיליון שקל בקירוב, שני שלישים ממה שצבר ויגודמן בתקופת כהונה משולשת.

שנית, ובתנאי ששוקי ההון ימשיכו לעשות רק טוב למניית מכתשים אגן (שרושמת לזכותה תשואה חיובית של 84% מתחילת השנה), ייתכן שיתמזל מזלו של ויגודמן, והאופציות שיקבל עם כניסתו לתפקיד ייכנסו די במהרה "לתוך הכסף", ויהפכו אותו לשכיר יותר עשיר ממה שהיה.

אם וכאשר זה יקרה, ויגודמן, רק בן 49, יוכל לאחר שנים מספר לפרוש לביתו בשלווה, ואולי לקחת על עצמו תפקיד במגזר הציבורי.