חצי שנה אחרי שנחשפו תנאי הפרישה של מנכ"ל מאוחדת לשעבר: האוצר דורש להשיב חלק מהכספים

תנאי הפרישה נחשפו בנובמבר ב"מעריב" והם כוללים גם מיליון שקל על "ימי מחלה שנצברו", מענק פרישה ו-200% פיצויים

אחרי שנתיים של התכתבויות שונות, החליט אגף הממונה על השכר באוצר לפתוח בהליך שימוע נגד קופ"ח מאוחדת וכנגד מנכ"ל הקופה לשעבר, עוזי סלנט, בשל מה שהם מגדירים "חריגה לכאורה בתנאי השכר ובתנאי הפרישה" של סלנט.

תנאי הפרישה המפליגים של סלנט התפרסמו לראשונה בנובמבר 2008 על ידי עיתונאי "מעריב" יהודה שרוני, שחשף כי סלנט יצא עם מצנח זהב של 8.2 מיליון שקל, שכוללים בין היתר: 1.09 מיליון שקל בגין פדיון ימי מחלה שנצברו, מענק פרישה של 892 אלף שקל ותוספת של 200% פיצויים - השווים ל-3.12 מיליון שקל. סלנט טען כי בכל שנותיו בקופה (כמעט 40 שנה) לא יצא ליום מחלה אחד - מה שגרר הרמות גבה רבות במערכת הבריאות ובמשרד האוצר.

בכיר במשרד הבריאות אומר היום (ד') ל"גלובס" כי הוא הופתע מהחלטת האוצר: "חשבנו שהנושא של סלנט כבר אושר ולא ברור לי למה פותחים אותו מחדש". הבכיר התרשם כי בפגישה שהתקיימה בשנה שעברה היה סיכום בעל פה שאישר את תנאי הפרישה של סלנט, אולם באוצר מבהירים היום כי מעולם לא היה אישור כזה. הוויכוח בין סלנט לאוצר נסוב סביב התאריך שבו התגבשו תנאי הפרישה שלו: סלנט טוען כי הדברים סוכמו בקופה לפני שנת 1999 - השנה שבה נכנס לתוקף החוק שמסמיך את משרד האוצר לפקח על השכר בגופים המתוקצבים, ואילו באוצר טוענים כי עד היום לא ראו אסמכתא שמאשרת את הדברים. "זה תיק מאוד קשה, אבל אם הכל ילך כשורה סלנט יצטרך להיפרד מחלק משמעותי מהכספים שקיבל", אמר היום ל"גלובס" בכיר באוצר.

המנכ"ל הנוכחי של מאוחדת, שמואל מועלם, התייחס בשבוע שעבר בראיון למגזין G של "גלובס" לסוגיית ימי המחלה של קודמו: "עכשיו, בדיונים שלי עם הממונה על השכר באוצר, אנחנו קובעים שלא ניתן יהיה לצבור יותר מ-140 ימי חופשה. אין מה לעשות, השיטות השתנו. אני בטוח שחוץ ממני מנהלי הקופות לא מדפיסים שעון נוכחות. אם מחר אני אפרוש, ומישהו יגיד שאני צברתי הרבה ימי מחלה או הרבה ימי חופשה, לפחות יש תיעוד, הכול מסודר. לא כמו אצל קודמי - אז לא היה שום תיעוד".