הכסף חזק מהמסורת: ב-WNBA התחילו למכור חסויות חולצה

בשל המצב הכלכלי החליטו בהנהלת הליגה לאפשר לקבוצות ליהנות מפרסום על חזית החולצה ■ פיניקס מרקורי הפכה לקבוצה הראשונה שחתמה חסות, עבור מיליון דולר לעונה עם חברת LifeLock

ראשי הליגות המקצועניות בארצות הברית מתחילים להפנים את העובדה שהמצב הכלכלי יחייב אותם לשבור מסורת ארוכת שנים, לטובת עוד כמה מיליוני דולרים בכיס. בסוף השבוע נרשמה היסטוריה קטנה כאשר קבוצה ראשונה מה-WNBA, פיניקס מרקורי, הפכה לקבוצה הראשונה בליגה שחותמת הסכם חסות לחולצה. המרקורי חתמו עם חברת LifeLock על חוזה חסות לשלוש שנים, במסגרתו תקבל הקבוצה מיליון דולר לעונה. מבחינת הסכום, הרי שהוא יכסה את כל העלות של שכר השחקניות של המרקורי שיעמוד ב-2009 על 803 אלף דולר.

מלבד ליגת ה-MLS, בכל הליגות המקצועניות בארצות הברית חל איסור על הקבוצות לפרסם חברה מסחרית על בגדי השחקנים. הדבר היחיד שהנהלות הליגות מאשרות הוא את שם הקבוצה והשחקן. ליגות ה-NHL וה-NFL מתירות לוגו קטן של חברת ההלבשה של הליגה (ריבוק) על בגדי המשחק, בעוד שב-NBA מאפשר הליגה לוגו של חברת ההלבשה (אדידס) רק על בגדי האימון.

אלא שלאור המצב הכלכלי בחלק מהליגות, החלו מספר בעלי קבוצות לדחוף לכיוון של חסויות. ב-WNBA מפסידים רוב הבעלים של הקבוצות כספים מדי עונה. במהלך הפגרה האחרונה נקלעו מספר קבוצות לקשיים, ויוסטון קומטס אף החליטה לצמצם את הסגל שלה מ-13 ל-11 שחקניות. משהתברר שהבעלים לא מוכנים לספוג את ההפסדים מדי עונה, החליטה בקיץ הנהלת הליגה לאפשר לקבוצות למכור חסויות חולצה. "אני חושבת שהליגה וכל הבעלים של הקבוצות מברכים על המהלך הזה", אמרה נשיא ה-WNBA, דונה אורנדר. ב"ניו יורק טיימס" מדווחים כי קבוצה נוספת בליגה קרובה לחתום על חסות חולצה לעונה הקרובה.

דייויד קרטר, פרופסור לעסקי ספורט מאוניברסיטת קליפורניה, צופה כי בעתיד הקרוב עוד ליגות בארה"ב יתחילו לאפשר לחברות מסחריות לפרסם על חולצות השחקנים: "החומות והמחסומים יוסרו לאט לאט בליגות השונות, כי אין אפשרות אחרת".