הפרסומת המדוברת ברשת השבוע: הקמפיין לתכנון פיננסי של בנק הפועלים

Twisted Fly: הפרסומת של בנק הפועלים גרמה לשורה של דיונים ברשת על שוביניזם בפרסום ועל הנשים ככוח דומיננטי במסגרת המשפחתית

הפרסומת של בנק הפועלים נמצאת השבוע בראש דירוג הפרסומות המדוברות, לאחר שחוללה כ-20% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

בפרסומת מוצגת משפחה שבה האם היא זו שמנהלת את תקציב המשפחה, ולצורך כך היא נעזרת בתוכנת אינטרנט המסופקת על-ידי בנק הפועלים.

עיקר השיחה על הקמפיין נסב סביב סוגיית נשים-גברים כקהל יעד של מוצרים פיננסיים. 47% מהדנים בנושא סברו כי ישנה מגמת שינוי בפרסומות בארץ שבאה לידי ביטוי בפרסומות לבנק הפועלים ומציגה את הנשים כמקבלות ההחלטות הפיננסיות.

היו שטענו כי "האמת יוצאת לאור" והפרסומות מציגות את האישה כגורם הדומיננטי שמשפיע ומנהל את העניינים. מנגד, 20% מהדנים בסוגיה טענו בהקשר לפרסומת כי רוב הפרסומות המשודרות כיום הינן בעלות מסרים שוביניסטיים, ועל כן הן עדיין פונות לקהל הגברי.

להגדיל קהלי יעד

10% מהדנים בפרסומת סברו כי מטרת המפרסם היא להגיע לכמה שיותר קהלי מטרה, ועל כן הפנייה איננה למין מסוים אלא כללית. 10% נוספים טענו כי מטרת המפרסם לא היתה לעשות פרסומת אשר תדגיש את ההעצמה הנשית, אלא לפנות לצרכן הרלוונטי ביותר: כיום, כאשר רוב הקניות לבית נעשות על-ידי האישה, נכון עשה המפרסם כאשר פנה לאוכלוסיית הנשים.

13% נוספים מהדנים בקמפיין הביעו סנטימנט מעורב בנוגע לקמפיין: "מלבד השימוש בילדים שלא עשה לי טוב, נראה כי האמת יוצאת לאור דרך הפרסום".

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ברשת ממוקמת הפרסומת לבמבה שחוללה 15% מהיקף השיחה. 14% מהיקף השיחה גרף קמפיין שילוט חוצות באנגליה של משרד התיירות.

במקום הרביעי נמצא הקמפיין של רשות המים "חייבים להציל את הכנרת" עם 9% מהיקף השיחה ברשת. במקום החמישי נמצאת הפרסומת לתמי 4 עם 8% מהיקף השיחה. 7% מהיקף השיחה ברשת חולל הקמפיין של AXE.

בהמשך, מתחרות ראש בראש, כל אחת עם 6% מהיקף השיחה, הפרסומות למשקה האנרגיה XL ופרסומת שיובאה מחו"ל למותג הספורט פומה בכיכובם של שחקני הכדורגל אטו וקייטה.

מדוברות