הצלחה לביוליין בניסוי למניעת נזקי התקף לב הזניקה את המניה בבורסה

המנכ"ל, ד"ר מוריס לסטר: "אנו מאמינים כי תוצאות הניסוי יובילו להסכם עם חברת תרופות או חברת מכשור רפואי גלובלית להסכם רישיון משנה. ישנה התעניינות בתרופת זו, שעשויה לייצר פוטנציאל הכנסות משמעותי"

תוצאות חיוביות ראשונות לחברת ביוליין בניסוי קליני שנערך במוצר שלה למניעת הנזקים הנגרמים לרקמת הלב בעקבות התקף לב, מוצר אשר מוזרק לחולים אחרי ההתקף ומתגבש בתוך הלב.

החברה מדווחת כי 15 מטופלים במוצר כבר עברו את הטיפול ולא נרשמו תופעות לוואי מיידיות. בחמישה חולים, שכבר מטופלים במוצר כ-6 חודשים, נמצא שלא הייתה התרחבות של החדר השמאלי של הלב, סיבוך שכיח של התקפי לב, אשר גורם לפגיעה בתפקוד ועלייה בתמותה.

הניסוי המלא צפוי לכלול 20-30 חולים ותוצאותיו מתוכננות להתפרסם ברבעון הרביעי של 2009.

המוצר, שפותח על-ידי פרופ' סמדר כהן מאוניברסיטת בן-גוריון ופרופ' יהונתן ליאור מאוניברסיטת תל אביב, מוגדר על-ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, כמכשיר רפואי ולא כתרופה. לכן גם צפוי לו מסלול אישורים קל יחסית, למרות חלוציותו.

לדברי ד"ר מוריס לסטר, מנכ"ל החברה, "אנו מאמינים שתוצאות הניסוי יובילו להסכם עם חברת תרופות או חברת מכשור רפואי גלובלית להסכם רישיון משנה (Out-Licensing). ישנה התעניינות בתרופת זו, שעשויה לייצר פוטנציאל הכנסות משמעותי".

ביוליין הוסיפה לדו"חות הכספיים האחרונים שלה הערה לפיה אם לא תמצא מקורות הכנסה ב-2009, בדמות גיוס או עסקה כמו זו שמתאר לסטר, תצטרך לצמצם את פעילותה באופן משמעותי. לחברה 52 מיליון שקל בקופה ושווי השוק שלה הוא 170 מיליון שקל.