הפרקליטות: לא נעביר לפרקליטי אולמרט חומר חקירה על טלנסקי שנאסף בארה"ב

נציג הפרקליטות, עו"ד אורי קורב: "כבר נתנו חומר לפנים משורת הדין. אנחנו לא חושבים שבתיק הזה צריך להתפשט לגמרי"

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מסרבת להעביר לפרקליטי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, חומר שנאסף בארה"ב בעניינו של טלנסקי.

במהלך דיון שהתקיים היום אמר נציג הפרקליטות, עו"ד אורי קורב, לבית המשפט: "כבר נתנו חומר לפנים משורת הדין. אנחנו לא חושבים שבתיק הזה צריך להתפשט לגמרי. אנחנו, לשיטתנו, פועלים כאן לפנים משורת הדין לכל אורך הדרך. מעבר להשלכות רוחב, יש כאן גם רשות זרה. אנחנו לא נותנים תכתובות שלנו לרשויות זרות. הם נדהמים מדי פעם מהעובדה שאנחנו מדווחים על מה שעולה בשיחות בינינו, הם שואלים שאלות על כך, וזה מפריע להם מאוד".

עוד אמר קורב בעניין: "אם אנחנו סבורים כי יש להביא לידיעת ההגנה משהו או את כל תוכנם של המגעים - אנחנו עושים זאת. אבל את המכתבים, הפניות, הטלפונים והמיילים - אני חושב שלא יעלה על הדעת להעביר להם חומר כזה. בעיניי זה פוגע גם בעניינים שמעבר לאולם הזה".

לטענתו, חומר זה איננו חומר חקירה, ולכן אין כל סיבה להעבירו לפרקליטו של אולמרט. לדבריו, הפרקליטות כבר העבירה את כל שהיא יכולה. עם זאת, קורב ציין כי הפרקליטות פנתה לרשיות בארה"ב לרבל חומר רלוונטי לחקירה בארץ, אך עדיין לא קיבלה תשובה על כך.

בא-כוחו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, ציין כי הוא מבקש לקבל חומר על חקירות טלנסקי בארה"ב בעניין עבירות מס, הלבנת הון וכן בהסתעפות חקירה של ה-FBI. הוויכוח נסב בסופו של דבר לנוסח הפנייה של הפרקליטות לשלטונות החקירה בארה"ב. בעקבות זאת סוכם כי פרקליטי אולמרט יעבירו לפרקליטות את הנוסח המוצע על-ידם, והפרקליטות תשקול אם להוסיף את המתבקש. הצדדים ידווחו לבית המשפט, וזה בסופו של דבר יחליט בעניין.