סוגרים מעגל: תקציב הפרסום של רשת אירוקה חוזר לזרמון-גולדמן

לפני כחצי שנה נפרדה אירוקה מזרמון-גולדמן, הוציאה את התקציב למכרז והעבירה אותו לבאומן-בר-ריבנאי - אך כעת החליטה לחזור לזרמון ■ היקף התקציב של אירוקה ב-2008 עמד על 2.7 מיליון דולר במחיר מחירון

משרד הפרסום זרמון-גולדמן סוגר מעגל: פחות מחצי שנה מאז שתקציב הפרסום של רשת אירוקה עזב את המשרד, מקבל המשרד מחדש את התקציב לטיפולו - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" - לפני כחצי שנה, לאחר כמעט 8 שנים של פעילות משותפת, החליטה רשת אירוקה להיפרד מזרמון-גולדמן ולצאת למכרז על תקציב הפרסום של החברה. במכרז התמודדו מספר משרדים גדולים, בהם מקאן-אריקסון וראובני-פרידן שעלו לשלב הסופי. כפי שנחשף לפני מספר שבועות ב"גלובס", בינתיים קיבל לידיו מקאן-אריקסון את תקציב המתחרה של אירוקה - רשת אופטיקנה, והתקציב הועבר לבאומן-בר-ריבנאי.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2006 עמד היקף התקציב של אירוקה על 2.9 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2007 עמד היקף הפרסום של החברה על 4.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שמשמעותם במחירים ריאליים כמיליון דולר. ב-2008 הגיע היקף התקציב של החברה ל-2.7 מיליון דולר במחיר מחירון.

תקציב הפרסום של אירוקה הועבר למשרד הפרסום זרמון-גולדמן במהלך שנת 2001. קודם לכן טופל התקציב במשך מספר שנים ברגב-קויצקי, שמיצב את הרשת כמתמחה במשקפי-שמש, תחת הסיסמה "משקפי-שמש קונים באירוקה". ההחלטה להתרחב ולפנות לקהלי יעד נוספים הביאה להעברת התקציב לזרמון-גולדמן. הקמפיין הראשון שהמשרד העלה היה מחווה הומוריסטית למשפט של האמן אנדי וורהול: "לכל אדם מגיעות 15 דקות של תהילה".

לאחר שנתיים של פעילות משותפת החליט המשרד על קו חדש וצירף כפרזנטורית את הדוגמנית סנדי בר, שהיתה מזוהה עד אז עם מותגים כמו קסטרו ומילקי. בר הוחתמה למשך 3 עונות. בהמשך פנו בזרמון-גולדמן לפיגורה מפורסמת אף יותר ושילבו את הדוגמנית נעמי קמפבל בסרטון פרסומת לרשת.