על הכוונת של המשרד להגנת הסביבה - טיפול באריזות; יפרסם מכרז לגיבוש מסמך מדיניות בנושא

המטרה היא ללמוד את הנעשה בתחום במדינות המפותחות, למצוא את המודל המתאים לישראל ולקדם הצעת חוק בנושא ■ פסולת האריזות בישראל מהווה 12% מכלל משקל הפסולת הביתית, ומשקלה מוערך בלמעלה מ-500 אלף טון בשנה

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

פסולת האריזות בישראל מהווה 12% מכלל משקל הפסולת הביתית ו-14% מנפחה. משקלה מוערך בלמעלה מ-500 אלף טון בשנה. כך אולה מנתוני המשרד להגנת הסביבה. משום כך, ומשום העובדה שמיחזור פסולת הוא אחד הנושאים העיקריים והמרכזיים שבאג'נדה של המשרד בקדנציה הנוכחית שלו, יפורסם מכרז לקבלת הצעות לכתיבת מסמך מקיף על מדיניות כוללת בנושא.

על מנת להתמודד עם כמויות הפסולת הגדולות ולמצוא פתרונות חלופיים להטמנת פסולת האריזות, ובמקביל לעודד את צמצום השימוש באריזות, המשרד להגנת הסביבה מבקש לבחון את הקשר בין כלי מדיניות שונים ותמריצים כלכליים של מדיניות הטיפול באריזות במדינות המפותחות המובילות לבין יעילות סביבתית גבוהה. הכוונה היא לבחון את הרגולציה ואמצעי המדיניות הסביבתיים והכלכליים הננקטים במדינות המפותחות ולבחור את החלופה המתאימה ביותר למשק הישראלי.

נעמה אשור בן-ארי, ראש תחום מיחזור במשרד להגנת הסביבה, מסרה כי המשרד מביע התעניינות בנושא הרגולטורי בשני היבטים עיקריים - הראשון בהם הוא הטלת אחריות יצרן/יבואן לטיפול בפסולת אריזות, והשני הוא יישום כלים תחיקתיים וכלכליים להפחתה במקור של האריזות, וכן עידוד השימוש החוזר והמיחזור של חומרי האריזה, במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות של האריזות.

לדבריה, עם סיום העבודה בעוד מספר חודשים, יגבש המשרד את עמדתו וישקול לקדם הצעת חוק בנושא.