הערכות: אפל תשיק השבוע את ה-iPhone דור 3 שעשוי להגיע לישראל

המכשיר החדש צפוי להגיע עם מסך בטכנולוגיית OLED, שיחליף את מסך ה-LCD ■ ה-iPhone החדש צפוי להיות בחנויות כבר ב-17 ביולי, אולם אפל עדיין לא חשפה את תוכניותיה באופן רשמי

בשבוע הבא, ב-8 ביוני, צפויה אפל להכריז על דגם ה-iPhone הבא שלה. במסגרת כנס מפתחי התוכנה WWDC, שיתקיים בסן פרנסיסקו, צפוי להיחשף הדור השלישי של אחד הטלפונים הפופולריים היום בשוק.

גרסת הדור הבא של ה-iPhone קיבלה את השם הזמני ברשת -iPhone 2009. המכשיר החדש צפוי להגיע עם מסך בטכנולוגיית OLED, שיחליף את מסך ה-LCD. היתרון של מסכי OLED, שהם צורכים פחות חשמל. כמו-כן, המכשיר צפוי להגיע בשתי גרסאות בנפחים שונים: 16 ג'יגה ו-32 ג'יגה, במקום גרסאות ה-8 וה-16 ג'יגה הקיימות היום.

נקודת התורפה של מכשירי ה-iPhone היום, היא מצלמת ה-2 מגה פיקסל הבינונית. לגבי הנתון הזה אין בשורה אמיתית במכשיר החדש, כאשר השדרוג הוא רק ל-3 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי, כולל יכולת צילום וידיאו ושליחת הודעות MMS. יכולות שכבר הפכו לפני תקופה ארוכה לסטנדרט בחלק גדול מהמכשירים הקיימים היום בשוק, אולם מגיעים רק עכשיו ל-iPhone.

תכונות נוספות שצפויות להגיע עם הטלפון, הן יכולת עריכת וידיאו, מעבד וזיכרון RAM בנפחים חזקים יותר וגם משדר FM לשידור המוזיקה לתדר הרדיו ברכב. בנוסף, צפויה אפל להשיק סוף כל סוף, תוכנות ניווט שיאפשרו שימוש בהם גם בנסיעות בכבישים.

לוגו מאחור

מבחינה עיצובית, המכשיר החדש יגיע עם לוגו של אפל בעל תאורה אחורית, בגב המכשיר, בדומה למחשבים הניידים של החברה. כמו-כן, הדגם הזה צפוי להיפטר מהמסגרת הכסופה המופיעה בשאר מכשירי החברה.

על-פי מספר אתרים ברשת, ה-iPhone החדש צפוי להיות בחנויות כבר ב-17 ביולי, אולם אפל עדיין לא חשפה את תוכניותיה באופן רשמי. למרות שעדיין מדובר בהערכות בלבד, ברוב המקרים, כשמדובר במוצרים של אפל, הן מתבררות כנכונות.

ובשורה לצרכנים בישראל, כדאי להישאר עם יד על הדופק, כי יש סיכוי גדול, שהדגם החדש יגיע לארץ.