אפריקה ישראל ירדה ב-6.6% ומשכה את השוק לירידות: המעו"ף עלה ב-1.9% בסיכום שבועי

המניה סובלת ממומנטום שלילי על רקע הורדות המלצה ■ לאחר שבוטלו עסקאות אתמול, זינקה ישראמקו ב-15% ותיקנה את הנפילה מאתמול ■ התל-טק 15 השלים השבוע מהלך של 4.6%

המסחר בבורסה בת"א התנהל בירידות שערים שהתגברו לפני שעה קלה, אולם התמתנו לקראת סיום.המסחר נפתח במגמה מעורבת שעברה לעליות קלות, אך מדד הנדל"ן בלט לרעה והוביל את ירידות השערים בהובלת מניית אפריקה ישראל - שנפלה בחדות ומשכה את ירידות השערים לבסוף גם במדד המעו"ף.

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים, בהתאם למגמה עליה הצביעו החוזים העתידיים, כשברקע פורסמו נתוני מספר התביעות הראשוניות לדמי האבטלה. בעוד שהמסחר באסיה ננעל בירידות שערים, המסחר באירופה נפתח בעליות שערים, בהמתנה להחלטות הריבית של הבנקים המרכזיים של גוש האירו ובריטניה. למרות שבשני המקרים (גם בבריטניה וגם במרחב האירו) נותרה הריבית ללא שינוי, הפכה המגמה למעורבת.

בבנק לאומי פסימיים לגבי שיעור האבטלה במשק הישראלי

"במבט קדימה, נראה ששיעור האבטלה יוסיף ויעלה במהלך השנה עד ל-9% בקירוב לקראת סופה, כאשר בממוצע שנתי צפוי שיעור האבטלה להסתכם בכ-8.1%" - כך העריכו היום כלכלני בנק לאומי בראשות ד''ר גיל בפמן. לפי הערכות אלה, צפוי מספר הבלתי מועסקים להגיע לרמה של כ-270 אלף, כאשר הנתון הרשמי האחרון המתייחס לרבעון הראשון של 2009 מדבר על 228 אלף מובטלים (שיעור אבטלה של 7.6%).

משמעות הדבר, לפי תחזיות בנק לאומי, היא שישנם עוד 40 אלף עובדים שפוטרו או בדרך לפיטורים. "העלייה בשיעור האבטלה ברבעון הראשון מעצימה מגמה שראשיתה ברבעון השלישי של השנה שחלפה. באופן דומה, הפעילות הכלכלית במשק, כפי שהיא נמדדת על ידי התמ''ג, הצטמצמה בשיעור חד, במיוחד ברבעון הראשון של 2009, בהמשך למגמת ההאטה שהחלה מוקדם יותר - כבר בראשית 2008" נכתב בסקירה השבועית של הבנק.

המעו"ף , ת"א 100 , תל-טק והבנקים ירדו ב-0.2% כל אחד ל-883.01 נקודות, 813.44 נקודות, 185.9 נקודות ו-850.28 נקודות, בהתאמה. מדד הנדל"ן ירד ב-2.2% ל-247.6 נקודות, תל בונד 20 ירד ב-0.1% ל-224.04 נקודות, מדד תל-בונד 40 עלה ב-0.1% ל-207.7 נקודות.

בסיכום שבועי, עלה מדד המעו"ף ב-1.9%, מדד ת"א-100 ב-2.3% ומדד התל-טק 15 ב-4.6%. מדד הבנקים התחזק ב-3.3%, מדד הנדל"ן ירד ב-1.2% ומדדי התל-בונד טיפסו ב-3.3%-2.8%.

מניות בכותרות

אפריקה ישראל המשיכה לרכז עניין על רקע מימושי הנכסים של החברה שבאים במטרה לסייע לחברה לעמוד בהתחייבויות שלה. סימן השאלה בדבר יכולתה לממש את נכסיה ועדיין לספק פוטנציאל לרווחים למשקיעים במניה הביאה לאחרונה להורדות המלצה למניה.

חברת הדירוג מידרוג הודיעה היום כי הורידה את דירוג האג"ח של דסק"ש לרמה של "Aa3" לעומת רמה קודמת של "Aa2". הדירוג החדש בא לפני גיוס אג"ח שמתכוונת החברה לבצע בסכום של עד מיליארד שקל.

המניות המוטות לשוק הסחורות כמו החברה לישראל , כי"ל , בז"ן ומכתשים אגן בלטו היום לאחר ירידה חדה במחירי הסחורות אמש.

ישראמקו ריכזה עניין לאחר שאתמול בוטלה עסקה בהיקף של 10 מיליון שקל שבוצעה בטעות. בתגובה, אמרה הבורסה כי בחרה שלא לשנות את שער הנעילה של המניה כיוון שבצורה זו מוזער הנזק למשקיעים.

המפקח על הבנקים אישר את המינוי של יאיר סרוסי לדירקטור בבנק הפועלים , בדרך למינויו כיו"ר הבנק החל מאוגוסט. סרוסי הוא מועמדה של בעלת השליטה, שרי אריסון.

[לאתר המעו"ף]