הסדר החוב בגמול אושר: המוסדיים יחזיקו בעקבותיו 32% ממניות החברה

92.5% ממחזיקי האג"ח אישרו את ההסדר בהצבעה *במסגרת ההסדר, כשני שלישים מהחוב ייפרסו על פני תקופה של 9 שנים

הסדר חוב גדול ראשון הושג בשוק ההון. חברת גמול, שבשליטת ליאון רקנאטי, הודיעה היום כי מחזיקי האג"ח של החברה אישרו את הסדר החוב שהוצע להם לפני כחודש. באסיפה השתתפו 70% ממחזיקי האג"ח, וההסדר אושר ברוב מוחץ של 92.5% מהמצביעים. כעת צריך ההסדר לעבור עוד מספר אישורים פורמליים, ביניהם של בית משפט, אולם ככל הנראה יתקבלו אלו ללא בעיות.

השגת ההסדר מגיעה לאחר מו"מ אינטנסיבי של כמה חודשים בין מחזיקי האג"ח ובעלי החוב הלא סחיר של גמול, לבין הנהלתה. סך החוב עומד על 448 מיליון שקל.

מרווח נשימה

ההסדר מורכב למדי, וכולל לא מעט סעיפים. ראשית, מחזיקי האג"ח ימירו חלק מהחוב למניות החברה, ויחזיקו ב-32% ממניותיה. עוד במסגרת ההסדר, תשלם גמול לבעלי האג"ח 110 מיליון שקל, מתוכם 55 מיליון שקל יופקדו בפיקדון.

עוד 285 מיליון שקל מהחוב (קרוב לשני שלישים) ייפרסו לתשע שנים, כאשר התשלום הראשון ייפרע בעוד ארבע שנים. אותו חוב שייפרס יישא ריבית של 6% בשנה וישועבדו כנגדו 49.9% ממניות גמול נדל"ן.

כמו כן, ישועבדו למחזיקי האג"ח נכסים נוספים.

בנוסף, יונפק למחזיקי האג"ח שטר הון של 75 מיליון שקל, שייפרע בתשלום אחד בשנת 2023. בעלי האג"ח יוכלו להמיר את השטר ולהגיע לאחזקה של עד 51% מהחברה. אם תמומש זכות זו, יוכל רקנאטי להגדיל את אחזקותיו בחברה לשיעור של 45% בתמורה ל-10 מיליון שקל.

גמול השקעות נמצאת במצב פיננסי לא פשוט. כדי להתמודד עם המצב, החברה ביצעה סדרה של רכישות עצמיות של החוב, ומימשה נכסים בהיקף כספי כולל של למעלה מ-120 מיליון שקל.

לפני פחות משנה גם מינה רקנאטי את זיו קופ להוביל תהליך ייצוב בחברה, בשיתוף עם ארז בנדל ועמי קרופיק. כעת מקבלת גמול מרווח נשימה לו הייתה זקוקה כל כך, ממחזיקי האג"ח.