הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את שיעור הריבית על 0.5% - ללא שינוי ובהתאם לתחזיות

[למדור שוקי עולם] זהו החודש השלישי ברציפות בו הריבית נשארה ללא שינוי ■ הבנק המרכזי ימשיך במהלך לרכישת אג"ח בהיקף של 125 מיליארד ליש"ט

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג, הותיר את הריבית על רמת שפל של 0.5% - בהתאם לתחזיות וזה החודש השלישי ברציפות. הבנק המרכזי ימשיך במהלך לרכישת אג"ח בהיקף של 125 מיליארד ליש"ט.

הנתונים הכלכליים החיוביים שהתפרסמו לאחרונה הצביעו על כך שהמשק בבריטניה מתייצב וחיזקו את ההערכות כי הבנק של אנגליה יותיר את שער הריבית על כנו בישיבת המדיניות שהתקיימה היום.

להלן גרף שהכין הבנק המרכזי של אנגליה המראה את השינויים בריבית המרכזית מאז ספטמבר 2008, עת עמדה הריבית בבריטניה על 5%.

ריבית בריטניה

נציין כי הנתונים הכלכליים שהתפרסמו בבריטניה היו דווקא חיוביים ברובם. חברת מרקיט אקונומיקס אמרה כי מדד מנהלי הרכש שלה למגזר השירותים בבריטניה עלה מ-48.7 ל51.7, תוצאה המעידה על צמיחה מחודשת של המגזר בפעם הראשונה מזה שנה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי השפעתה של החלטת הריבית על הליש"ט תלויה פחות בהחלטת הריבית עצמה ויותר בהכרזת המדיניות שתבוא אחריה.

"איתותים לכך שהבנק של אנגליה עשוי להגביר את רכישות האג"ח עשויה להביא להחלשות משמעותית של הליש"ט, בעיקר למול האירו ואליו איתותים למדיניות הפוכה (שמירה של שער ריבית יציב, הקפאת הצעדים הכמותיים) עשויה לספק לשטרלינג תמיכה. עם זאת, השוק עשוי גם להתעלם משינוי מדיניות של הבנק המרכזי".