אינטל מתרחבת אל מחוץ לעסקי השבבים: רוכשת את חברת התוכנה ווינד ריבר ב-884 מ' ד'

מחיר הרכישה משקף פרמיה של 44% על מחיר הסגירה של מניות ווינד ריבר אמש בוול סטריט ■ ווינד ריבר מעסיקה כ-1,600 עובדים, כ-20 מהם ברעננה

יצרנית השבבים אינטל מתכננת לרכוש את חברת פיתוח התוכנות ווינד ריבר סיסטמס (Wind River Systems) ב-884 מיליון דולר. לפי הודעת אינטל, העסקה תושלם כבר בקיץ הקרוב. ווינד ריבר, יש לציין, תפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2010, הלילה (ה') לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

אינטל תרכוש את כל מניותיה של ווינד ריבר תמורת 11.5 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של 44% על מחיר הסגירה של מניית ווינד ריבר אמש (ד') בוול סטריט. ווינד ריבר מפתחת יישומים המסייעים לחברות לבדוק תוכנות למערכות בידור בכלי רכב, וכן תוכנות למערכות בקרה במטוסי קרב. אינטל, אשר עסקי הליבה שלה הינם, כאמור, מכירות שבבים, מחפשת כבר מספר שנים לפרוץ לתחומים חדשים, ורכישה זו נועדה בדיוק לשם כך.

ווינד ריבר הוקמה בשנת 1981 והיא מעסיקה כיום ב-1,600 עובדים. לחברה מרכז מו"פ ברעננה, בו מועסקים כ-20 עובדים. אינטל מסרה כי הרכישה תאפשר לה להרחיב את השבבים ומערכות התוכנה שהיא מציעה הן למערכות מחשב משולבות והן עבור מכשירים ניידים.