אקטיב אימפלנטס הישראלית-אמריקנית גייסה 10 מיליון דולר

החברה מפתחת שתלים המיועדים לשימוש בתחום האורתופדיה כתחליפים לעצם וסחוס ■ לפני כחודש מינתה מנכ"ל חדש, את מייקל מיינלי, לשעבר נשיא חטיבת האורתופדיה ונשיא הפעילות ביפן של ענקית האורתופדיה Stryker

החברה הישראלית-אמריקנית Active Implants - AIC, המפתחת שתלים אורתופדיים, השלימה גיוס בהיקף של 10 מיליון דולר מקרנות אמריקניות ששמן לא נמסר.

לפני כחודש מינתה החברה מנכ"ל חדש, את מייקל מיינלי, לשעבר נשיא חטיבת האורתופדיה ונשיא הפעילות ביפן של ענקית האורתופדיה Stryker.

את אקטיב אימפלנטס, הפועלת מממפיס, טנסי, הקימו ב-2004 עמירם שטיינברג, ממייסדי חברת לימבר (לשעבר DIScure) ו-Impliant; יחד עם סטיבן ברדשו, בכיר בתחום המכשור הרפואי האמריקני, אשר שימש עד לאחרונה גם כמנכ"ל ונשיא החברה.

אישור באירופה כבר יש

מוצריה של אקטיב אימפלנטס הם שתלים עשויים מפולימרים, המיועדים לשימוש בתחום האורתופדיה כתחליפים לעצם וסחוס. השתלים של החברה מגיבים לתנועות הגוף באופן המאפשר להם גמישות שמתקרבת לזו של סחוס מקורי, ובכך דוחים ואולי אף מונעים את הצורך בניתוח לקיבוע המפרק.

ב-2006 סיימה החברה סבב גיוס ראשון בהיקף של 10 מיליון דולר, בעיקר ממשקיעים פרטיים בטנסי, וכן קיבלה אישור CE לשיווק באירופה של מוצר הדגל שלה - שתל המיועד למפרקי הירך.

ב-2008 קיבלה החברה השקעה נוספת, בהיקף של 5 מיליון דולר, גם כן מגופים מקומיים.

כיום נמכר באירופה המוצר המוביל, המולבש על עצם הירך ומדמה את הגמישות וחלוקת המשקל של סחוס טבעי. לחברה מוצר נוסף, שנמצא בשלב הראשון של הניסויים הקליניים.