כלכלני אגוד: "הבורסות הגיעו לנקודת שיא; מומלצת השקעה של לא יותר מ-10% במניות בתיק סולידי"

האנליסטים סבורים אמנם שהגרוע מכל כבר מאחורינו, אולם כעת יש להתמודד עם ההתערבות המסיבית של ממשלות העולם בכלכלות השונות

כלכלני בנק אגוד מזהירים את המשקיעים לבל יתפתו להגדיל את חשיפתם לשוק המניות, שכן לטענתם הבורסות בישראל ובעולם הגיעו לשיא שממנו יהיה קשה להמשיך לעלות, לפחות בטווח הנראה לעין.

"לצד האופטימיות הזהירה שמתפתחת לאחרונה ועליות השערים בחודשים האחרונים, עולה גם אי הוודאות באשר להמשך המומנטום בשוק ואנו מעדיפים להמשיך להיות שמרנים בחשיפה למניות, עם לא יותר מ-10% בתיק הסולידי ועד 25% בספקולטיבי", כותבים האנליסטים בסקירתם השבועית על שוק ההון הישראלי. "הבורסות הגיעו לאיזשהו נקודת פיק מסוימת הן מבחינה פונדמנטלית והן מבחינה טכנית".

האנליסטים סבורים אמנם שהגרוע מכל כבר מאחורינו וכי הכלכלה העולמית לא נמצאת במצב קטסטרופלי כפי שהיה לפני מספר שבועות, אולם ההתערבות המסיבית של ממשלות העולם תגבה מחיר כלכלי, ולדברי האנליסטים - "כעת נותר לשלם את החשבון, והחשבון לא זול".

בשבוע שעבר צלל הדולר מתחת לרמה של 4 שקלים, תוך שבנק ישראל ממשיך לרכוש מט"ח בשוק על מנת לנסות לייסף את המטבע האמריקני אל מול השקל. בבנק אגוד מזהירים מפני ההשלכות השליליות של התחזקות השקל על הייצוא, וכן טוענים כי סיכון נוסף למשק הישראלי מגיע מכיוון האבטלה הגואה.

למי מבין המשקיעים המעוניין להיחשף לשוק המניות, האנליסטים בבנק אגוד נוקטים בגישה שמרנית ומציעים להשקיע בסקטורים דפנסיביים כגון ענף הבריאות, וכן במניות גדולות או בחברות המחלקות דיבידנדים. את ההשקעה במניות הטכנולוגיה משאירים האנליסטים למשקיעים "ספקולטיביים", ובאשר לסקטור הסחורות - האנליסטים מגדירים אותו כ"מסוכן" וממליצים לחשוף רק עד 5% מתיק ההשקעות לסקטור זה.