לא הכל חינם: וואלה החלה לגבות תשלום עבור צפייה בחלק מהתכנים של yes

גולשים שאינם נמנים עם לקוחותיה של חברת הלוויין יידרשו לשלם 4 שקלים עבור כל פרק ■ וואלה: "הרוב המוחלט של התכנים פתוח לכולם"

בוואלה לא סומכים רק על הכנסות מפרסום וממשיכים לחפש אחר מקורות הכנסה נוספים. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים החל הפורטל לגבות מהגולשים תשלום עבור חלק מתכני yes, אשר משודרים באתר במסגרת שיתוף-הפעולה בין וואלה ו-yes.

במסגרת המהלך עולים מדי יום לאתר פרקי הסדרות של "דני הוליווד" (עונה 2), "תיכון השיר שלנו" והעונה החמישית של "ראש גדול", מיד עם סיום שידור הפרק היומי בטלוויזיה.

גולשים שמזוהים כלקוחות yes יכולים לצפות בתכנים הללו בחינם גם בפלטפורמה האינטרנטית, ואילו גולשים שאינם נמנים עם לקוחותיה של חברת הלוויין יכולים לרכוש את התוכן לצפייה בעלות של 4 שקלים לפרק.

לא הכל בתשלום

בוואלה מציינים כי הסדרות ישודרו בחינם באתר לכלל הגולשים מיד לאחר סיום שידור העונה הטלוויזיונית, והמהלך הזה אינו מעיד על כך שהאתר הופך להיות אתר בתשלום. למרות זאת, לפני כ-3 חודשים החלה yes לגבות תשלום עבור תכנים באינטרנט, כאשר גולשים שרצו לראות פרקים של הסדרה "גיבורים" נדרשו לשלם סכום של 5 שקלים לפרק, לצפייה תוך 48 שעות.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes, הוסיף כי "השירות החדש ניתן ללקוחות yes ללא תשלום כערך מוסף שמציעה yes ללקוחותיה, אשר יוכלו לצפות בפרקים בכל מקום בזמן שנוח להם. בכך מצטרפת חברת yes לחברות הטלוויזיה המובילות בעולם דוגמת SKY, אשר בהן מנויים יכולים אחרי זיהוי לצפות באותם התכנים שהם רואים בטלוויזיה".

השקעה של 10 מיליון שקל

לפני כשנתיים השיקו yes וואלה את האתר המשותף שלהן בהשקעה מדווחת של 10 מיליון שקל. מדובר באתר וידיאו הכולל תכנים בלעדיים המשודרים ב-yes. התכנים שודרו גם לאלה שאינם מנויי הלוויין, ביניהם פרקים באורך מלא של סדרות מקור ורכש, סרטים מהארץ ומחו"ל, תוכניות ותקצירים, אולם במרבית המקרים לא מדובר בסדרות מלאות אלא בפרקים מלאים אך בודדים. עיקר ההכנסות של המיזם המשותף מתבסס על פרסום וידיאו באינטרנט, אולם נראה כי האופציה של מכירת תכנים תמורת תשלום מתחילה אף היא לצבור תאוצה.

באחרונה אמר רון אילון, מנכ"ל yes, ל"גלובס" כי החברה בהחלט שוקלת הצעת תכנים אינטרנטיים תמורת תשלום. "אין מודל היום שתומך בתכנים אינטרנטיים. אם היינו צריכים לעשות הפקות שמתבססות רק על הכנסות מהאינטרנט - אז לא היו הפקות", הודה אילון.