בזק התחייבה בפני בית המשפט: לא נקים רשת שידור חדשה ללא מיזוג עם yes

רשות ההגבלים העסקיים, המתנגדת למיזוג בין בזק ל-yes, חזרה על טענותיה לפיהן השליטה של בזק בחברת הלוויין תאפשר לה שליטה בשתיים מתוך 3 תשתיות השידור בישראל - דבר שיפגע בתחרות

הדיון היום (ב') בבית המשפט העליון סביב שאלת המיזוג בין בזק ל-yes הסתיים ללא החלטה, והשופטים ימסרו אותה במועד מאוחר יותר.

רשות ההגבלים העסקיים, המתנגדת למיזוג בין בזק ל-yes, חזרה על טענותיה בדיון, לפיהן השליטה של בזק בחברת הלוויין תאפשר לה שליטה בשתיים מתוך 3 תשתיות השידור בישראל (עם הקמת תשתית לשידורי טלוויזיה חדשה - IPTV) - דבר שיפגע בתחרות. לדברי הרשות, הרצון של בזק במיזוג עם yes הוא להפריע ל-HOT בתחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית.

עוד הוסיפו ברשות כי אין מקום לדון בתנאים לאישור המיזוג, כיוון שמבחינתה כל תנאי מנציח בצורה כזאת או אחרת את השליטה של בזק בשתי תשתיות שידור. יורוקום, שמחזיקה בכ-32% מ-yes, חזרה על עמדתה לפיה יש לאשר את המיזוג אך בתנאים חדשים ממה שקבע בית הדין להגבלים עסקיים, ולפיהם בזק חייבת להחליט באיזה תשתית היא רוצה לפעול ולהותיר את התשתית השנייה בידי גורם חיצוני - כלומר, למכור אותה.

יורוקום נמצאת בסכסוך עסקי עם בזק, המחזיקה בחברת הלוויין כ-49%, לגבי השליטה ב-yes. שתי החברות מעוניינות לסיים את השותפות בחברה, אך הדבר יקרה רק לאחר שבית המשפט העליון יחליט בסוגיה.

בזק, בראשותו של שלמה רודב, טענה בדיון כי בשום פנים ואופן היא לא תבצע השקעות בתשתית שידור חדשה (IPTV), שאותה היא מתכוונת להקים, אם לא יאושר המיזוג שלה עם yes. לדבריה, לא יהיה לה שום תמריץ כלכלי להקים תשתית שידורים חדשה. בזק התחייבה בפני בית המשפט כי אם לא יאושר המיזוג, תשתית כזו לא תוקם.

עוד טענה בזק כי אין לה היתר ממשרד התקשורת לפעול כגוף משדר - לא לה ולא לאף אחת מהחברות בנות שלה. לכן, הטיעון שלפיו היא תשלוט בשתי התשתיות ותפגע בתחרות הוא משולל יסוד.