ה-iPhone דור 3 החדש: העברית בפנים, ישראל עדיין בחוץ

החברה הציגה את חידושי המכשיר החדש שיעלה 199-299 ד'. ה-iPhone הנוכחי יימכר ב-99 ד'

אפל הכריזה אתמול בערב (ב') בכנס המפתחים שלה בסן-פרנסיסקו (WWDC) על סלולרי חדש מתוצרתה - iPhone 3Gs. למרות הציפייה הרבה, החידושים של המכשיר החדש היו מאכזבים במעט, והם כוללים תמיכה במהירויות גלישה של עד 7.2 מגה, מצלמת 3 מגה פיקסל, כולל צילום וידיאו ופוקוס אוטומטי. בנוסף, המכשיר כולל פקודות קוליות שמאפשרות להתקשר לאנשים ולבחור שירים מנגן המוזיקה בטלפון.

מחיר המכשיר יהיה 199 דולר עבור גרסת ה-16 ג'יגה ו-299 דולר עבור גרסת ה-32 ג'יגה. מחיר ה-iPhone הנוכחי יוזל וגרסת ה-8 ג'יגה תימכר ב-99 דולר.

ה-iPhone החדש ייצא בעוד שבוע וחצי בארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, שוויץ ובאנגליה, כאשר מדינות כמו מאלזיה, ירדן, הודו, מרוקו, טורקיה וקטאר יקבלו אותו במהלך אוגוסט. סך הכל יותר מ-80 מדינות, פרט לישראל יזכו לראות את ה-iPhone החדש אצלן ברשתות.

את האירוע אמש הנחה פיליפ שילר, סגן הנשיא לשיווק באפל. הציפייה שסטיב ג'ובס יפתיע ויגיע נחה לכנס התבדתה לבסוף, למרות השמועות העקשניות שג'ובס יסיים את חופשת המחלה שלו מוקדם יותר, בשביל להספיק להכריז על הטלפון החדש.

מלבד פרטים על ה-iPhone החדש, אפל סיפקה פרטים נוספים על עדכון גרסת מערכת ההפעלה 3.0, שתכלול תמיכה ב-30 שפות, כולל בעברית והיא גם תאפשר קבלת הודעות מדיה (MMS) ואפשרות עריכת טקסטים. התוכנה גם תאפשר להשתמש במכשיר כמודם למחשב הנייד, אם באמצעות כבל USB או באמצעות בלוטות'. גרסת 3.0 תהיה זמינה בחינם לבעלי iPhone החל מ-17 ביוני וב-10 דולר למשתמשי iPod Touch.

תכונה מעניינת נוספת בעדכון הגרסה, היא היכולת לאתר את המכשיר באמצעות האינטרנט כאשר הוא הולך לאיבוד. באמצעות מפה ניתן יהיה לראות איפה הוא בדיוק נמצא ולשלוח לו הודעה שתגרום לו לצפצף. כמו-כן, ניתן לשלוח פקודה לטלפון, שתבצע מחיקה של כל הנתונים שלו, במקרה של גניבה. שדרוג דפדפן האינטרנט ספארי ב-iPhone, יאפשר מילוי אוטומטי של שם משתמש וסיסמה באתרים בהם נדרשים פרטים אלו.

חידוש נוסף המיועד לכל בעלי ה-iPhone הוא תוכנות הניווט לנסיעה בכבישים, שלא היו קיימות עד עכשיו בטלפונים של אפל. החברה הראשונה שהציגה באירוע תוכנה כזו, היא חברת TomTom, אליה יצטרפו מספר חברות ניווט ישראליות המחזיקות תוכנות ניווט משלהן, שיושקו בקרוב בחו"ל, כולל תמיכה בכבישי הארץ.

לדברי אפל יש יותר מ-50,000 אפליקציות שנמכרות היום בחנות שלה, כאשר מיליארד הורדות התבצעו בתשעת החודשים האחרונים, מאז נפתחה. החברה מכרה מעל 40 מיליון מכשירי iPhone ו-iPod Touch שיכולים להריץ את האפליקציות שנרכשו בחנות.

ישראל בחוץ

נראה כי הישראלים חובבי ה-iPhone שוב עומדים להתאכזב. למרות התמיכה המובנית בעברית, ולמרות שאפל הודיעה שהוא יימכר ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם, ה-iPhone 3Gs עדיין לא מגיע לארץ. בחברת iDigital מייבאת מוצרי אפל לישראל, ממשיכים לשמור על האופטימיות. "מערכת ההפעלה בעברית שאפל השיקה, מוכיחה כי אפל העולמית מביעה אמון בשוק הישראלי ומכשירה את הקרקע לקראת כניסתו של ה-iPhone לישראל בחודשים הקרובים", מסרו בתגובה. *