טבע חוזרת לעלות

פוטנציאל העליה של טבע נובע מתקופת הדשדוש הממושכת ומהיציאה ממנה

אחת ממניות תל אביב 25 ש"הזנחנו" בתקופה האחרונה היא טבע . התייחסנו רבות לנדל"ן, לבנקים ולא אל מי שהייתה ואולי עוד תהיה "מלכת השוק". הסיבה הייתה הדשדוש המתמשך בשער המניה, דשדוש שקשה היה לגבש על פיו דעה או אסטרטגיית מסחר.

אבל, נראה שהימים האלו חלפו וטבע נכנסת למהלך עליה שיכול להיות משמעותי מאוד. פוטנציאל העליה נובע מתקופת הדשדוש הממושכת ומהיציאה ממנה. את היציאה מתקופת הדשדוש סימן המהלך מעל 46 דולר (שערי ניו יורק). על פי הגרפים נראה שמגיעים קונים אגרסיביים למניה והעובדה שטבע נסחרת ברמות שיא (שערי ניו-יורק. התמונה המקומית שונה בשל ההתאמה לשער הדולר-שקל) לא צריכה להרתיע מפני פתיחת פוזיציית רכש במניה. נכון לנתוני יום שלישי-סיום המסחר, פקודת הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-46.5 דולר.

אם כבר מסתכלים על גרפים של מניות תל אביב 25 הנסחרות מעבר לים, כדאי להסתכל גם על הגרף של נייס . גם גרף זה מעיד על פוטנציאל למהלך עליה יפה ויש שיאהבו אותו יותר מהגרף של טבע שכן מדובר בעליה מרמה נמוכה ולא מרמת שיא.

התמיכה ב-23 דולר היא תמיכת המפתח. מהשער הזה פוטנציאל העליה הוא רב ומצד שני, מהלך מתחת ל-23 דולר ילמד על כניסה לגל יורד שיכול להיות משמעותי גם כן. האינדיקטורים הטכניים מצביעים על סיכוי לעליה כך שרכש מעל וקרוב ל-23 דולר והגנה מתחת ל-23 דולר (או מתחת ל-22 דולר עבור מי שמעוניין להפחית רעשים) זו אסטרטגיה סבירה. מהלך מעל 25 דולר יחשב סימן שורי.