קאקה עלה 90 מיליון דולר? אפשר לכסות את זה בשנה

מחקר מעריך כי הפליימייקר הברזילאי יוכל להכניס לריאל מדריד בעונה הבאה עד 100 מיליון דולר ■ הקבוצה הספרדית טענה בעבר כי דייויד בקהאם "מכר" מיליון חולצות בששת החודשים הראשונים שלו במועדון

עסקת העברתו של קאקה לריאל מדריד עשויה להגדיל את ההכנסות השנתיות של ריאל מדריד בסכום של עד 100 מיליון דולר. כך לפחות טוען מחקר של חברת Weber Shandwick Sport, המתמחה בניתוח כלכלי של ספורט.

על-פי המחקר, הפליימייקר הברזילאי יעלה באופן ניכר את הכנסות המועדון הספרדי מספונסרים, מרצ'נדייז וכרטיסים, וכמו כן יגדיל את גרעין האוהדים העולמי של הקבוצה.

עד כמה גדול הכוח של שחקנים שהם אייקונים גלובאליים דוגמת קאקה, ניתן ללמוד מהמקרה של דייויד בקהאם: ריאל הצליחה למכור מיליון חולצות שלו בששת החודשים הראשונים שלו בקבוצה. לטענת הקבוצה, בארבע העונות של "בקס" במועדון נמכרו חולצות שלו בשווי כולל של 600 מיליון דולר.

אגב, המחקר מעריך כי במידה וגם כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד יצטרף בסופו של דבר אל הבלאנקוס, הרי שההשפעה של הפורטוגלי על הכנסות הקבוצה תגיע עד ל-75 מיליון דולר בשנה.

כזכור, רכשה ריאל מדריד את קאקה ממילאן בעבור 65 מיליון אירו (כ-90.5 מיליון דולר), ההעברה השנייה הכי יקרה בכל הזמנים בכדורגל. לפי הפרסומים הרשמיים האחרונים, הכנסותיה של ריאל בעונה החולפת הסתכמו בלמעלה מ-400 מיליון אירו - הקבוצה המכניסה ביותר בעולם.