כמעט חינם חתמה על חוזה לשכירת הנכס של רשת חביב בירקונים

רשת חביב בתגובה: "לא קיים דבר כזה. אנחנו במו"מ והכל בסדר" ■ ספק ותיק בשוק: "התנהלות של לקיחת סניפים דרך חוזי שכירות ממש לא מקובלת בין הרשתות הפרטיות; זו עליית מדרגה בקניבליזם בין הרשתות"

סניף הדגל של רשת חביב בירקונים פתח-תקווה צפוי לעמוד בקרוב בפני מחלוקת קשה, וזאת לאחר שרשת מחסני כמעט חינם, שבבעלות האחים רני ועדי צים, חתמה על הסכם עקרונות לשכירת המבנה מידי בעלי הנכס - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי חוזה השכירות של רשת חביב עומד לפוג בתחילת אוגוסט הקרוב. ההערכות הן כי בהתאם להסכם העקרונות שהתגבש בין מחסני כמעט חינם לבעלי הנכס, בנוסף לשכירות תשלם כמעט חינם סכום חד-פעמי של 5-10 מיליון שקל עבור הסניף - תג מחיר נמוך במיוחד.

בהתייחס לכך אומר יחזקאל אצלן, מבעלי הסניף: "בשלב זה לא קיים דבר כזה. אנחנו במשא-ומתן לגבי השכירות, והכל בסדר".

סניף רשת חביב בירקונים מצוי בבעלות יוסי חביב, יעקב תאסט ויחזקאל אצלן. שני סניפיה האחרים של רשת חביב, בקריית-אונו ובקניון הגבעה בגבעת-שמואל, נמצאים בבעלותו של יוסי חביב.

הסניף בירקונים משתרע על כ-2,200 מ"ר, ולפי הערכות, הפדיון השנתי של הסניף עומד על 120-150 מיליון שקל בשנה. הסניף בירקונים נחשב לאחד מדגלי הקמעונאות הפרטית בארץ. הערכות הן כי בשיא הגיע הסניף לפדיון שנתי של 240 מיליון שקל ויותר. ההערכות, כאמור, הן כי תג המחיר של העסקה נמוך, וכי שווי פעילות הסניף עומד היום לכל הפחות על כ-30 מיליון שקל.

בהתייחס לעסקת השכירות, אומר ספק ותיק בשוק, כי "בעוד שהתנהלות כזאת של לקיחת סניפים דרך חוזי שכירות מקובלת בין רשתות הגדולות - היא ממש לא מקובלת בין הרשתות הפרטיות. זו עליית מדרגה בקניבליזם שבין הרשתות הפרטיות".

רשת מחסני כמעט חינם, שהוקמה ב-1999, מונה היום 19 סניפים בפריסה ארצית. עד לסוף השנה הנוכחית עתידה הרשת לפתוח 3 סניפים נוספים באור-עקיבא (3,000 מ"ר), ביבנה (3,200 מ"ר) ובקריית-ביאליק (2,000 מ"ר), לא כולל הסניף בירקונים. יצויין כי במהלך 2008 רכשה כמעט חינם שני סניפים מרשת טיב טעם, בנצרת ובמודיעין.

כמעט חינם סירבה להגיב.