גוגל מושכת אליה את הלקוחות העסקיים של מיקרוסופט עם תוכנה חדשה

השיקה תוכנה שנועדה להקל על המעבר מתוכנת ה-Outlook של מיקרוסופט לחבילת שירותי המשרד מבוססת ענן המחשוב מתוצרתה: "זו הדרך שלנו להגיע ללקוחות שאוהבים לעבור בדרך הישנה והמוכרת של Outlook"

גוגל הציגה אתמול (ג') תוכנה חדשה שנועדה להקל על גופים עסקיים את המעבר מתוכנת ה-Outlook של מיקרוסופט לחבילת שירותי המשרד מבוססת ענן המחשוב מתוצרתה.

התוכנה מאפשרת להמיר בכמה צעדים פשוטים את המידע שנשמר בשרת ה-Exchange של מיקרוסופט לשירותי ענן המחשוב של גוגל. הממשק של ה-Outlook נשמר אמנם על גבי המחשב אך כל המידע והגיבויים השמורים בשרתים הפנימיים של החברה מועברים לשרתיה של גוגל.

שמה של התוכנה הוא Google Apps Sync for Microsoft Outlook והיא כבר זמינה להורדה כחלק מחבילת הפרימיום של Google Apps שמחירה 50 דולר.

מנהל המוצר של גוגל, כריס ונדר טוען שהשקתה של התוכנה החדשה אינה מצביעה על כך שגוגל ויתרה על נסיונותיה להרחיב את תפוצת שירות הדוא"ל שלה, Gmail, בשורות המגזר העסקי. "זו פשוט דרך שלנו להגיע ללקוחות שאוהבים לעבור בדרך הישנה והמוכרת של Outlook", אמר.

גוגל מסרה שמספר הלקוחות העסקיים של שירות Google Apps עומד על 1.75 מיליון שמכניסים לחברה "מאות מיליוני דולרים מדי שנה" אך לא פירטו כמה מהם הם לקוחות משלמים של חבילת הפרימיום וכמה מעדיפים את הגרסה החינמית הממומנת באמצעות מודעות פרסום.

קומסקור: התחלה טובה ל-Bing של מיקרוסופט; הצלחתו תמדד לאורך זמן

חברת ComScore המתמחה בסקרי שוק בעולם האינטרנט, פרסמה היום (ד') נתונים המגלים כי Bing, מנוע החיפוש החדש שהשיקה מיקרוסופט בשבוע שעבר עורר עניין רב בקרב הגולשים, מה שהוביל לשיפור משמעותי בעמדתה של מיקרוסופט בתחום החיפוש המקוון.

על-פי נתוני הסקר, היקף תנועת הגולשים באתריה של מיקרוסופט במהלך הימים שבין 2-6 ביוני עמד על 15.5%, זאת לעומת נתח של 13.8% מתנועת הגולשים ברשת במהלך הימים שלפני השקת Bing (26-30 במאי). נתחם של עמודי האינטרנט של מיקרוסופט בקרב תוצאות החיפוש שהניבו מנועי החיפוש ברשת באותם פרקי זמן, גדל מ-9.1% ל-11.1%.

"הנתונים מעידים על פתיחה טובה של ה-Bing בשבוע הראשון להרצתו. ציבור הגולשים מגלה עניין רב במנוע החיפוש החדש מה שמשפר את עמדת מיקרוסופט בשוק החיפוש המקוון", אמר מיק הארט, סמנכ"ל בכיר בקומסקור. "אך הצלחתו של Bing תמדד לאורך זמן ותהיה תלויה ביכולתו לשמר את נאמנות הגולשים שבוחנים אותו עכשיו", הוסיף.

עסקת הספרים הדיגיטליים של גוגל מתעכבת

בגוגל אישרו אתמול (ג') כי תוכניתה של החברה להעלות לרשת מיליוני ספרים סרוקים לפורמט דיגיטלי תעבור חקירה הן של משרד המשפטים האמריקני והן של תובעים כלליים במספר מדינות בארה"ב. ההסכם שחתמה החברה בשנה שעברה עם אגודות המו"לים והסופרים בארה"ב מתיר לה לסרוק ולהעלות לאינטרנט מיליוני ספרים עליהם יש זכויות סופרים, אלא שמספר תביעות שהוגשו נגד ההסכם עוררו את עניינם של גופי הפיקוח על ההגבלים העסקיים בארה"ב.

בגוגל כבר הביעו נכונות להיפגש עם משרד המשפטים ולדון בנושא, בד בבד עם הודעת המשרד כי ייענה לבקשתם של כמה בתי הוצאה לאור לשלוח להם חומר בעניין. "משרד המשפטים ומספר תובעים ביקשו להרחיב את בדיקתם בנוגע להסכם ואנו נשמח לשתף עימם פעולה" מסר דובר גוגל שציין כי "ההסכם אינו בלעדי ומטרתו להעניק גישה למיליוני ספרים".

המתנגדים להסכם טוענים כי אופיו יכתיב את התנהלותו של שוק הספרים האלקטרוניים המתפתח וכי גוגל מנצלת את כוחה המונופוליסטי כדי להקדים את מתחרותיה העתידיות. בנוסף, טוענים המתנגדים כי הוא מקנה לגוגל יתרון לא הוגן בהפצת יצירות "מיותמות", שבעלי זכויות היוצרים עליהן אינם ניתנים לאיתור.