פעילות חברת סלולר פלסטינית מתעכבת בשל מחלוקת מול משרד התקשורת

חברת הסלולר ווטאניה, המקימה בימים אלה רשת סלולרית שנייה בשטחי הרשות הפלסטינית, מאיימת לסגת מהפרויקט במידה ולא תקבל את התדרים שהובטחו לה

חברת הסלולר ווטאניה, המקימה בימים אלה רשת סלולרית שנייה בשטחי הרשות הפלסטינית, מאיימת לסגת מהפרויקט במידה ולא תקבל את התדרים שהובטחו לה. מדובר בתדרים שמשרד התקשורת הישראלי מקצה לעמיתו הפלסטיני והוא זה שאמור להקצותם לווטאניה. אלא שמסתבר שבשל חילוקי דעות וויכוחים בין שני משרדי התקשורת, ווטאניה אינה מקבלת את התדרים ולא יכולה להפעיל את הרשת למרות שהשקיעה לא מעט כסף עד עכשיו בזיכיון ובהקמה עצמה של הרשת.

ההסכם בין משרד התקשורת הישראלי והפלסטיני מדבר על כך שווטאניה תקבל את התדרים שלה בצורה מדורגת ולא תקבל את כל הטווח מהיום הראשון להפעלת הרשת.

המשך הקצאות התדרים מותנה במחויבויות שלקח על עצמו משרד התקשורת הפלסטיני לבצע תזוזות בתחומי התדרים של חברת הסלולר הגדולה ברשות ג'אוול, השייכת לחברת פלטל וכן בהזזה של תדרים על ידי חברת פרטנר. הכוונה היא שחברות הסלולר יפנו תחומי תדרים מסוימים כדי שעלייתה של ווטאניה תצא לפועל.

אבל הזזת התדרים מתעכבת ו-ווטאניה החליטה להפעיל לחץ על הרשות הפלסטינית, לה היא שילמה מאות מיליוני דולרים עבור הזיכיון, כדי שזו תפעל בכל הדרכים על מנת שחברת הסלולר תקבל את התדרים שהובטחו לה.

על פי הערכות במשרד התקשורת הישראלי, הלחץ שמפעילה ווטאניה נועד להסיט את האש מכך שהרשת הסלולרית שלה עדיין לא מוכנה ורחוקה מלהיות מושלמת. מכאן, לטענת המשרד, גם נובע הניסיון לבקש מטוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון ומי שהשיג בעבר את הסכם שחרור התדרים על ידי ישראל, שיתערב וינסה לפתור את העניין.