מליסרון תגייס עד 574 מיליון שקל כדי להשלים את עסקת הקניונים עם אפריקה ישראל

מליסרון רכשה את הזכויות בקניון רמת-אביב ובקניון סביונים ביהוד תמורת 1.74 מיליארד שקל ■ עיקר המימון יגיע מבנק לאומי ■ דירוג האג"ח החדש עומד על "-AA" עם אופק יציב

חברת הנדל"ן מליסרון , המנוהלת על ידי ליאורה עופר, דיווחה היום לבורסה בת"א כי דירקטוריון החברה קיבל היום (א') החלטה עקרונית על גיוס של עד 574.9 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה ה'). קניון רננים שבשליטת החברה יהווה את הבטחונות לסדרת האג"ח הנוכחית שתונפק.

השעבוד של קניון רננים, הוא בהתאם להצהרת הכוונות של החברה מחודש מארס 2009.

גיוס ההון הנוכחי נעשה על מנת להשלים את עסקת הקניונים שבה רכשה מליסרון 73.4% מקניון רמת אביב מידי אפריקה ישראל . מכירת קניון רמת-אביב נעשתה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל לקניון, אך כיוון שיש חוב כנגד הנכס - בשורה התחתונה העסקה תיצור לאפריקה ישראל תזרים מזומנים של 800 מיליון שקל בלבד. עבור הזכויות בקניו רמת אביב ובקניון סביונים שביהוד שילמה מליסרון 1.74 מיליארד שקל כשאת עיקר המימון לעסקה קיבלה מבנק לאומי .

ב-12 במאי הורידה S&P מעלות את דירוג האג"ח של מליסרון ל-"-AA" עם אופק יציב לעומת דירוג של "AA" שהיה לחברה קודם לכן. הדירוג החדש תקף לגיוס האג"ח הנוכחי עד לסכום של 600 מיליון שקל.

בין השיקולים להורדת הדירוג - רכישת הקניונים מאפריקה ישראל שמעלה את החוב של החברה וההשלכות של המשבר הכלכלי שיכולות לפגוע בשוכרים של החברה בקניונים שבבעלותה ברחבי הארץ.