תשובה רוצה את דלק ישראל במדד ת"א 100: מכר מניות החברה בהיקף של 95 מיליון שקל

עסקאות המכירה הורידו את שיעור ההחזקות של קבוצת דלק בדלק ישראל לרמה הפחותה מ-80%, מה שיאפשר למניה להמשיך להיסחר במדד ת"א 100

יצחק תשובה נחוש להשאיר את דלק ישראל במדד ת"א 100, ולצורך כך מכרה היום קבוצת דלק מניות של דלק ישראל בהיקף כולל של כ-95 מיליון שקל. מניית דלק ישראל עולה ב-0.4% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר השני בגודלו בבורסה - 96.8 מיליון שקל - שנייה רק לכי"ל .

מכירת המניות של דלק ישראל בוצעה בשתי עסקאות, שתיהן בוצעו בשער של 132 שקל למניה. קבוצת דלק מכרה בעסקה הראשונה 645 אלף מניות בעסקה בבורסה; בעסקה נפרדת מחוץ לבורסה מכרה קבוצת דלק עוד 75 אלף מניות.

עסקאות המכירה הורידו את שיעור ההחזקות של קבוצת דלק בדלק ישראל לרמה הפחותה מ-80%, מה שיאפשר למניה להמשיך להיסחר במדד ת"א 100, שכן אחד הקריטריונים למניות הנסחרות במדד ת"א 100 הינו שיעור החזקות הציבור העולה על 20%. לפני המכירות עמד שיעור ההחזקה של קבוצת דלק בדלק ישראל על 85.68%, מה שאילץ אותה להקטין את החזקותיה אם ברצונה להשאיר את דלק ישראל בת"א 100.

נזכיר כי היום הוא היום המכריע לקראת שינוי המדדים שייכנס לתוקפו ב-1 ביולי. השינוי נקבע על פי שווי השוק הממוצע של החברות הנסחרות במדדים השונים בשבועיים הראשונים של חודש יוני.

בשבוע שעבר השלימה דלק ישראל את שלב הגיוס מגופים מוסדיים במסגרת מכרז הנפקת אגרות החוב שביצעה. השלב המוסדי זכה לביקושי יותר, ובעוד החברה ביקשה לגייס בסך הכל 500 מיליון שקל, היא הגדילה את היקף הגיוס ל-800 מיליון שקל.