מאיר דוד, הבעלים לשעבר של קבוצת המגזינים SBC, מבקש להכריז עליו כפושט-רגל

לטענתו, הוא נותר חסר כל בעקבות קריסת SBC, חובותיו מסתכמים בכ-41 מיליון שקל, ובהתאם להכנסותיו ונכסיו אין ביכולתו לפרוע את חובותיו ל-19 נושיו

איש העסקים, מאיר דוד, הבעלים לשעבר של חברת SBC, המוציאה לאור 18 מגזינים, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו לכינוס נכסיו ולהכרזתו כפושט-רגל.

לטענתו, הוא נותר חסר כל בעקבות קריסת SBC, חובותיו מסתכמים בכ-41 מיליון שקל, ובהתאם להכנסותיו ונכסיו אין ביכולתו לפרוע את חובותיו ל-19 נושיו.

מרבית חובותיו של דוד נובעים מערבויות אישיות, בהם לחברות SBC, גרפוליט מוזס, החברה הציבורית טי.אר.די. אינסטרום וחברת מסע אחר.

דוד הגיש במקביל בקשה למתן צו לעיכוב כל ההליכים והצווים התלויים נגדו ולאסור על כל נקיטת הליכים נגדו עד למתן החלטה בבקשה לפשיטת-רגל.

לדברי דוד, היקף חובותיה של SBC הינו כ-52 מיליון שקל, ולמרבית החובות הללו הוא ערב אישית. עוד הוא מציין כי קיימים כנגדו תיקי הוצאה לפועל בהיקף של כ-9.5 מיליון שקל.

לדבריו, אם לא תתקבל בקשתו - הוא לא יצליח להתחיל לשקם את חייו.

חברת SBC, שנרכשה על-ידי אילן ציוני, היא המו"ל של מגזינים כמו "פורבס ישראל", "קוסמופוליטן", "מסע אחר", "נישה", "הורים וילדים", "דרך האוכל" ועוד.

במארס האחרון הודה דוד והורשע ב-12 עבירות של אי-הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ. על דוד נגזרו 6 חודשי מאסר על-תנאי, והוא והחברה נקנסו ב-10,000 שקל כל אחד.

כחודש לפני כן החל דוד לרצות עונש מאסר של 10 חודשים, שנגזר עליו בעקבות הרשעתו בקבלת דבר במירמה והפרת אמונים בתאגיד - עבירות שביצע בהיותו מורשה חתימה ומנהל בחברת אוגדן מערכות יישום ופיתוח. (פש"ר 2205/09).