מאיר דוד וקבוצת המגזינים SBC הורשעו בעבירות מע"מ

מאיר דוד, הבעלים לשעבר של SBC שמרצה עונש מאסר של 10 חודשים מפרשה אחרת, נידון ל-6 חודשי מאסר על-תנאי ; שוקל לבקש להכריז עליו כפושט-רגל

מאיר דוד, הבעלים לשעבר של חברת SBC המוציאה לאור 18 מגזינים, הודה והורשע בבית משפט השלום בתל-אביב ב-12 עבירות של אי-הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ. על דוד, המרצה עונש מאסר של 10 חודשים מפרשה אחרת, נגזרו 6 חודשי מאסר על-תנאי. הוא והחברה נקנסו ב-10,000 שקל כל אחד. ל"גלובס" נודע, כי דוד שוקל לבקש מבית המשפט להכריז עליו כעל פושט-רגל.

SBC היא המו"ל של מגזינים כמו "פורבס ישראל", "קוסמופוליטן", "מסע אחר", "נישה", "הורים וילדים", "דרך האוכל" ועוד. אתמול (ב') פורסם כי אילן ציוני ירכוש את הרשת תמורת 3.35 מיליון שקל. הליך המכירה בוצע לאחר שבחודש שעבר הוצא נגד החברה צו הקפאת הליכים בשל חובות בסך 53 מיליון שקל.

כחודש לפני כן החל דוד לרצות עונש מאסר שנגזר עליו על הרשעתו בעבירות קבלת דבר במרמה והפרת אמונים בתאגיד - עבירות שביצע בהיותו מורשה חתימה ומנהל בחברת אוגדן מערכות יישום ופיתוח.

ב-2008 דוד הועמד לדין אחרי שבמשך שנה נמנעה SBC מלהגיש דו"חות למע"מ. התובעת בתיק, עו"ד מיכל בן-חיים, ציינה כי לא מדובר במעידה חד-פעמית אלא באי-הגשת דו"חות במועד באופן רציף ושיטתי. לדבריה, SBC שילמה בעבר כופר מס בסכום גדול בגין עבירות מע"מ. החברה ודוד "הוזהרו מספר פעמים בפגישות שנערכו במשרדי מע"מ מביצוע עבירות נוספות, אך למרות זאת לא שעו לאזהרות". כן הזכירה כי בתי המשפט אינם רואים בנסיבות כלכליות, אישיות או בריאותיות כהצדקה לאי-הגשת דו"חות במועד.

הסניגור, עו"ד אדי אבינועם, טען כי הגורם לאי-הגשת הדו"חות הוא "צרה צרורה" בדמות חובות אבודים בסך 4 מיליון שקל. "רשויות המס אומרות 'קודם תשלם מסים, אחרי זה תרוץ לגבות את הכספים שמגיעים לך' מנותני השירות".

בדיון בדצמבר תהה דוד "היכן הלוגיקה הבסיסית של המדינה". לדבריו, "היה איחור, זה הכל. דרושה היתה קצת גמישות של מע"מ - כשבא מישהו שאין לו כסף, שמכר את נכסיו האישיים ושהכניס את כל כספו לחברה, מתוך שיקולים של התחשבות ב-200 העובדים (וכמובן יש פה גם אינטרס אישי) - אבל שום דבר. יש אלפי לקוחות שאינם משלמים מע"מ בכלל".

בשלב הטיעונים לעונש בשבוע שעבר אמר: "אני היום חסר-כל. כל קנס אני לא אדע איך לשלם אותו. עשינו את המירב כדי לשלם בזמן".

סגנית הנשיאה, השופטת זיוה הדסי-הרמן התחשבה בכך שהמחדלים הוסרו והדו"חות הוגשו תוך תשלום הקנס בגין האיחור, וכן במצבם הכלכלי של SBC ושל דוד.