יועמ"ש רשות המסים: "הייתי נותן לוורד פרי גם 20 נקודות זיכוי, אבל יש אילוצי תקציב"

עו"ד משה מזרחי אמר את הדברים בהתייחס להצעת האוצר שעברה השבוע בממשלה, שעיקרה מתן נקודות זיכוי כתחליף להכרה בהוצאות טיפול בילדים ■ עו"ד שוש שחם: "הצעת האוצר מחזירה אותנו שנים אחורה"

"הייתי שמח לתת לוורד פרי גם 20 נקודות זיכוי, אבל מה לעשות שיש אילוצי תקציב?" - כך אמר היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי, בערב עיון בנושא גזירות המס בחוק ההסדרים, שהתקיים אתמול (ב') בלשכת עורכי הדין.

לדברי מזרחי, מעולם בעבר "לא היה תיק מסים כמו תיק ורד פרי, שהתרומם לגבהים כאלה של מחאה ציבורית. זה משהו מאוד נדיר, ולכן התבטאנו בנושא הזה שצריך פה ללכת בצורה עדינה, להסתכל על רחשי הקהל ועל הפסיקה של בית המשפט, מצד אחד; מצד שני צריך להבין שבית המשפט נתן לנו אפשרות לתקן את החוק באופן שנעשה - וזה כמובן כפוף לאילוצי תקציב".

בהתייחס להצעת האוצר בנושא שעברה השבוע בממשלה, ועיקרה מתן נקודות זיכוי כתחליף להכרה בהוצאות טיפול בילדים, אמר מזרחי כי "הנושא יהיה בדיונים בכנסת וייגזר לפי הנטל התקציבי".

הצעת האוצר בנושא זכתה לביקורת מקיר אל קיר ביום העיון אתמול. מ"מ יו"ר ועדת מע"מ ומס הכנסה בלשכת עורכי הדין, עו"ד שוש שחם, שהנחתה את הערב, טענה כי הצעת האוצר "מחזירה אותנו שנים אחורה לרמה אחת עם המדינות הלא מפותחות כדוגמת איראן".

לדברי שחם, "הפכנו כבר למדינה מכובדת, שיש לה מקום בין המדינות המפותחות. עכשיו החזירו אותנו אחורה. בכל המדינות המפותחות ההוצאה הזו (על טיפול בילדים) מוכרת ומנוכה מהשכר".

כן אמרה שחם כי ניתן לאפשר לנשים לבחור בין נקודות זיכוי לבין הכרה בהוצאות השגחה בילדים. כמו כן אמרה כי הפחתת מס רווחי הון מ-25% ל-20%, כפי שנעשה, מכסה את הפער הדרוש לצורך הכרה בהוצאות טיפול בילדים, כמו גם את הפער הנוצר מפטור ממע"מ על פירות וירקות.

יו"ר פורום המסים בלשכת עורכי הדין, פרופ' יצחק הדרי, אמר כי הצעת האוצר היא בגדר "בושה ושערוריה". לדבריו, "עוד לא חלף יום מפסק הדין - וכבר רצים לבטלו בלי שום דיון. ההצעה גרועה יותר מזו של שבוע שעבר, אז מה עשינו בזה?".