הפרסומת המדוברת של השבוע: האגיס Hip Hop Jeans

Twisted Fly: עיקר השיחה ברשת לגבי הפרסומת נסבה סביב דעות שונות שהציגו הגולשים על השימוש בתינוקות בסיטואציות מחיי המבוגרים

הקמפיין של האגיס Hip Hop Jeans ממוקם השבוע בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת לאחר שחולל 20% מהיקף השיחה ברשת על פרסומות.

האגיס הציגה בקמפיין תינוקות במסיבת Hip Hop לוהטת, כאשר הדמות המרכזית המוצגת בפרסומת היא ראפר בשם "PUFF BABY", והתלבושות - כמו גם התפאורה - בהתאם.

על אף שהשפה של האגיס רחוקה מלהיות חדשה, היא הצליחה לחולל שיחה ערה ברשת, בקרב הורים לילדים - ובזירות ייעודיות להם.

עיקר השיחה (84%) נסבה סביב דעות שונות שהציגו הגולשים על הצגת התינוקות כעושים דברים השייכים לעולם המבוגרים. יתרת השיחה סבה על שאלת האפקטיביות של הקמפיין (16%).

מתוך 84% שהתייחסו לסוגיית "ביגור התינוקות", 55% הביעו דעה שלילית לגבי השימוש בסיטואציות מחיי המבוגרים. חלקם התייחסו לפרסומת הספציפית, וטענו כי היא מייצגת "אלימות ותת-תרבות". אחרים התייחסו לשפה הפרסומית בכללותה וטענו כי ה"ביגור" עושה שימוש לרעה בתינוקות תוך ניצול ופגיעה בהם. מנגד, 45% מהגולשים הביעו דעה חיובית בנוגע לקמפיין וטענו שהפרסומות של האגיס "מתוקות", "משעשעות" ואף "מעניינות".

מבין המתנגדים לפרסומת, 67% הציעו להחרים את השימוש בחיתולי האגיס. 33% האחרים הגיבו, שגם אם הפרסומת אינה לרוחם, הרי שהחרמת המוצר כתוצאה מהקמפיין היא מוגזמת, וכי מבחן המוצר הוא המבחן האמיתי בו צריכה האגיס לעמוד.

16% נוספים דנו באפקטיביות הקמפיין. 75% מתוכם טענו כי מטרת החברה הושגה, שכן השיחה הערה על הקמפיין מראה כי נוצר באזז סביבו, 25% מהדנים בנושא החמיאו לאנשי הפרסום שיצרו את הפרסומת, וציינו כי נראה שבוצעה עבודה קשה של גרפיקאים במטרה להאניש ולבגר את התינוקות בסרטון.

למקום השני בדרוג הפרסומות המדוברות הגיעו 3 קמפיינים שונים אשר חוללו, כל אחד, 10% מכלל השיחה ברשת: קמפיין עתידי של המכללה לקוסמטיקה רפואית, בכיכובה של כוכבת "הישרדות" מירית וקנין, הקמפיין ל-AXE (שוקולד) והקמפיין החדש של yes (דינוזאורים).

בהמשך הרשימה מופיעות הפרסומות של בנק לאומי ורשות המים עם 9% מהיקף השיחה.

גרף