ה-iPhone בדרך לישראל: פלאפון ופרטנר התחייבו לסבסד חלק מהמחיר לצרכנים

אחרי שנתיים של המתנה, הטלפון החכם של אפל בדרך לישראל ■ שתי חברות הסלולר התחייבו גם לרכוש כמות מינימלית של 100 אלף מכשירים בשנה כל אחת ■ האתגר: להוכיח שגם בנטרול הבאזז יש למכשיר קהל גדול

שוק הסלולר הישראלי חיכה יותר משנתיים לרגע הזה: iPhone - הטלפון החכם של חברת אפל , סמל הסטטוס שעשה מהפכה בחיבור האינטרנט לסלולר - בדרך לישראל. את הטלפון יביאו לישראל מפעילות הסלולר פלאפון ופרטנר , ובינתיים שתיהן שומרות קרוב לחזה את הקלפים בכל הקשור להשקות, למחירים ולצורת המכירה.

אתמול (ג') הודיעה פלאפון על ההשקה של המכשיר iPhone 3Gs בישראל, מכשיר שאפל הכריזה עליו לפני כשבוע. שעה מאוחר יותר הצטרפה פרטנר לחגיגה. בהודעתה של פרטנר לבורסה צויין כי ההסכם הוא לתקופה של 3 שנים, במהלכן הסכימה פרטנר לרכוש כמות מסוימת של מכשירי iPhone בכל שנה.

כמות זו תהווה חלק משמעותי מרכש המכשירים שתבצע החברה בתקופה זו. כמו-כן, העלות הכוללת של הרכישה תיקבע על-פי מחיר המכשירים במועד הרכישה.

ההערכות הן כי ההסכם של פלאפון זהה לזה של פרטנר. נראה כי כל אחת מהמפעילות התחייבה לרכישה מינימלית של 100 אלף מכשירים בשנה, וכאן עשויה להתעורר הבעיה.

בשלב זה לא ברור מהו שוק היעד למכשיר, גם בהתחשב בכך שעד כה יובאו לישראל בצורות עקיפות 50-80 אלף מכשירים, ובכך ירד היקף הקהל הפוטנציאלי. בתחרות בין החברות הסלולריות נשארה סלקום בצד, ונראה כי היא אינה מתכוונת כרגע להשיק את המכשיר, לאור הסבסוד היקר וכמות המכשירים שהמפעילות צריכות להתחייב אליה.