בנק HSBC מתכנן להגדיל את היקף האשראי העסקי בישראל במאות מיליוני דולרים

יהודה לוי, ראש הסניף הישראלי של HSBC: "ישראל היא שוק אטרקטיבי מבחינת HSBC, יש לנו נינוחות לתת כאן אשראי עסקי"

בנק HSBC מתכנן להגדיל את חלקו באשראי עסקי על חשבון הבנקים המקומיים ולהגדיל את היקף האשראי בישראל במאות מיליוני דולרים, כך נודע ל"גלובס".

"ישראל היא שוק אטרקטיבי מבחינת HSBC, יש לנו נינוחות לתת כאן אשראי עסקי", אומר ל"גלובס" יהודה לוי, ראש הסניף הישראלי של הבנק.

הכוונה של HSBC היא להרחיב את פעילות מתן האשראי לחברות ישראליות בארץ ובחו"ל. לצורך כך הגיע בימים האחרונים לישראל טוני מהוני, ראש החטיבה הבינלאומית של HSBC. מהוני נפגש עם בכירים במשק המקומי, עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ועם לקוחות מוסדיים גדולים.

HSBC הוא אחד הבנקים שצלח את המשבר הפיננסי בצורה הטובה ביותר ולא נזקק לסיוע ממשלתי. כעת מנצל HSBC את יכולות המימון והלימות ההון הגבוהה שלו כדי להרחיב את פעילותו בתקופה בה מחנק האשראי מקשה על פירמות לקבל אשראי עסקי.

"להזריק הון נוסף"

בשמונה שנות פעילותו עד כה התמקד הסניף המקומי של HSBC במתן אשראי לכמאה חברות שעמדו בקריטריונים איכותיים שנקבעו על ידי הבנק. כעת מתכוונים ב-HSBC להרחיב את רשימת החברות שיפעלו עם הבנק בעוד 200 חברות, כאשר הכוונה לתת עדיפות לחברות ישראליות עם אוריינטציה בינלאומית. האשראי לחברות בנות של חברות ישראליות בחו"ל יינתן על ידי השלוחות המקומיות של HSBC בכל מדינה בה פועלת החברה הישראלית.

"כשאתה בוחן את התנהגות הבנקים המקומיים אתה רואה שהאשראי במשק ירד, למרות כל הניסיונות של משרד האוצר להעניק ערבויות לגיוס הון שיוזרם לאחר מכן למשק", אומר לוי, "אנחנו מגדילים את הפעילות שלנו בישראל לעוד חברות איכותיות, עם היקף פעילות קטן יותר מאלו בהן התמקדנו בעבר. אנחנו לא מחפשים להחליף את הבנקים המקומיים, אבל מעוניינים להזריק הון נוסף למשק".

ההתרחבות העסקית של HSBC בישראל כוללת גם את הרחבת שירותי הבנקאות הפרטית של הבנק ובנוסף לכך שירותי ברוקראז' לגופים מוסדיים שמעוניינים לסחור בני"ע זרים. ב-HSBC מתכוונים בקרוב לאפשר מסחר בניירות ערך ישראליים עבור גופים זרים דרך השלוחות הזרות של הבנק.