התקשורת היפנית: "צפון קוריאה תשגר טיל ארוך טווח להוואי"

המדינה הקומוניסטית תשגר טיל מסוג "טאייפודונג 2", שככל הנראה לא יהיה מסוגל לפגוע באיים המרכזיים של הוואי ■ צפון קוריאה: "ההרתעה הגרעינית תהווה אמצעי הגנה או תקיפה כתגובה על פגיעה בכבוד או בריבונות שלנו"

אחרי שאיימה כבר פעמיים כי תשתמש בנשקה הגרעיני "בחוסר רחמים" - עיתון מוביל ביפן דיווח הבוקר (ה') כי עפ"י מודיעין אמריקני, קוריאה הצפונית עלולה לשגר בחודש הבא טיל ארוך טווח לעבר הוואי. אולם לפי הדיווח, המדינה הקומוניסטית תשגר טיל מסוג "טאייפודונג 2", שכנראה לא יהיה מסוגל לפגוע באיים המרכזיים של הוואי. כך לפי גלי צה"ל.

איומים מכיוונה של קוריאה הצפונית הם לא סיפור חדש, מאחר ובשבועות האחרונים איימה המדינה פעמיים כי תשתמש בנשקה בגרעיני באופן "חסר רחמים", כהגדרתה, אם מדינות האזור או ארצות הברית יתגרו בה.

במאמר שפורסם בעיתון מטעם הממשל הקומוניסטי בצפון קוריאה נכתב: "ההרתעה הגרעינית תהווה אמצעי הגנה או תקיפה כתגובה על פגיעה בכבוד או בריבונות שלנו". הדברים נאמרו על רקע מאמצן של החברות במועצת הביטחון של האו"ם לנסח הצעת החלטה משותפת בתגובה לניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג בחודש שעבר.

ללא קשר לאיומיה, אלא בתגובה לניסוי הגרעיני שנערך בפיוניאנג בשבוע שעבר, הסכימו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם הסכימו על הטלת סבב עיצומים חדש על המדינה, הכולל אמרגו גורף על ייצוא נשק למדינה, הגבלת המסחר עמה, ומעקב צמוד יותר אחר תנועותיה הצבאיות.