ירידה של 20% במספר הפרסומות המתחרות השנה בפסטיבל "אריה הזהב" בקאן

עם זאת, הירידה היא חדה פחות מהירידות שנרשמו בתחרויות הפרסום השונות מתחילת השנה

מספר הפרסומות המתחרות בפסטיבל הפרסום הבינלאומי 'אריה הזהב' שייערך החודש בקאן ירד ב-20% ל-22,652. עם זאת, הירידה היא חדה פחות מהירידות שנרשמו בתחרויות הפרסים מתחילת השנה הנוכחית, מכיוון שגם סוכנויות פרסום שנפגעו מהמיתון, שומרות את תקציב ההשתתפות בתחרויות כדי להיכנס לאירועים היוקרתיים ביותר.

הקטגוריות שספגו את הפגיעה הקשה ביותר בפסטיבל קאן הן הוותיקות יותר במרבית אמצעי המדיה המסורתיים. מספר הסרטים ירד ב-25.4% ל-3,453 בשנה הנוכחית, ומספר הפרסומות בדפוס צנח ב-32.2% ל-5,048. כמה מהקטגוריות החדשות ביותר בקאן שממשיכות לצבור תאוצה, רשמו את הביצועים הטובים ביותר במונחי מספר הפרסומות המתחרות. קטגוריית העיצוב טיפסה ב-1.2% ל-1,139, וקטגוריית הפרומו עלתה ב-1.4% ל-1,118.

קטגוריית יחסי הציבור, שהושקה השנה, תרמה גם היא להגדלת סך מספר הפרסומות המתחרות. "431 פרסומות מ-239 חברות ב-48 מדינות משתתפות בקטגוריית יחסי הציבור, ומדובר בקטגוריה חדשה ומבורכת עבור פסטיבל קאן", אמר מנכ"ל הפסטיבל, פיליפ תומס.

במפתיע, ספגה קטגוריית הפרסומות האינטראקטיביות פגיעה קשה כמעט כמו הפגיעה שרשמה קטגוריות הפרסומות באמצעי המדיה המסורתית. מספר הפרסומות המתחרות בקטגוריית הסייבר, שבדרך כלל רושמת צמיחה מהירה, צנח ב-20% ל-2,205.

מספר הכניסות בקטגוריית הפרסום הישיר ירד ב-19.6% ל-1,364. בקטגוריית המדיה נרשמה ירידה של 8% ל-1,840, בקטגוריית פרסום החוצות נרשמה צניחה של 23% ל-4,498, ובקטגוריית הפרסומות ברדיו נרשמה נפילה של 8.4% ל-1,153. באחת הקטגוריות שמושכות תשומת לב רבה במיוחד, the titanium and integrated Lions, נרשמה ירידה של 6.7% ל-403 פרסומות.

יצוין כי תופעה דומה נרשמה גם בפסטיבלים אחרים שנערכו באחרונה, כגון פסטיבל אל סול הספרדי היוקרתי, שנערך בשבוע שעבר בסאן סבסטיאן, שבו כמחצית מהפרסומות המתחרות באות מאמריקה הלטינית. השנה נרשמה בפסטיבל ירידה של כשליש במספר הפרסומות המתחרות.

עדיין לא ברור לא ברור איזו ירידה תירשם במספר המשתתפים בפסטיבל קאן, שנמשך סוף שבוע שלם, ושיחל ב-21 ביוני בדרום צרפת. בדרך כלל עומד מספר המשתתפים על 10 אלף.