בעקבות חשיפת "גלובס" על קשיים כלכליים במכללה למנהל של ההסתדרות: התפטר המנכ"ל יוסי אליהוא

למכללה חובות רבים לספקים ולעובדים עצמאיים ובחודשים האחרונים לא הועברו כספים לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה השונות, על אף שהסכומים נוכו ממשכורות העובדים

4 ימים אחרי חשיפת "גלובס" על מצבה הכלכלי הקשה של רשת מוסדות הלימוד המקצועיים של המכללה למינהל, מיסודה של הסתדרות המעו"ף, הודיע דירקטוריון המכללה על סיום תפקידו של המנכ"ל, עו"ד יוסי אליהוא. על פניו נראה היה כאילו מדובר בהדחה, אולם בדירקטוריון מדגישים כי אליהוא ביקש להתפטר.

יודגש כי בדירקטוריון המכללה הכחישו בתחילת השבוע כי יש בידם מידע על התנהלות בעייתית מצד אליהוא, אולם סיום תפקידו מאותת אחרת. ל"גלובס" נודע כי לדירקטוריון המכללה נמסר מידע שקושר לכאורה את התנהלותו של אליהוא לפחות לחלק מהצרות של המכללה זאת כאשר אליהוא עצמו מכחיש כל קשר לדברים. בדירקטוריון הוחלט עוד למנות את משרד רו"ח דלויט ברייטמן אלמגור, להכנת תוכנית הבראה מקיפה בתוך שבוע. גורמים במכללה מסרו כי על פניו מצבה הכלכלי של המכללה אמור היה להיות טוב על פי דוחותיה הכספיים, אולם בעיית תזרים יחד עם "התנהלות לא חכמה" גרמו לבעיות.

למכללה חובות רבים לספקים ולעובדים עצמאיים ובחודשים האחרונים לא הועברו כספים לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה השונות, על אף שהסכומים נוכו ממשכורות העובדים.

המכללה למינהל מפעילה 20 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-3,000 עובדים, חלקם במשרה חלקית. היא מספקת מסלולי תעודה במגוון תחומים כגון ראיית חשבון, ביטוח, אדריכלות, שמאות ועוד. חשוב להבהיר שהמכללה למינהל אינה קשורה לגוף האקדמי "המסלול האקדמי המכללה למינהל".

אליהוא שימש בעבר כגזבר ההסתדרות וכמנכ"ל קרן הפנסיה הוותיקה מקפת, והוא נחשב למקורבו של עמיר פרץ.