קומברס מסיימת את פרשת הבאקדייטינג: הגיעה להסדר עם ה-SEC לפיו לא יוטלו עליה קנסות כספיים או עונשים

מבלי להכחיש או להודות באישומים הסכימה החברה לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות בעתיד של חוקי המניות הפדראליים, ואת הדרישה לעמוד בדרישות הדיווח התקופתי כסידרן ל-SEC לכל המאוחר עד ה-8 בפברואר 2010

קומברס שמה את פרשת הבאקדייטינג מאחוריה: חברת קומברס הודיעה הערב (ה') כי הגיעה להסדר עם רשות ני"ע האמריקנית (SEC) בעניין פרשת הבקדייטינג (תארוך לשעבר) של אופציות על מניות החברה ועניינים חשבונאיים נוספים, כולל הקמה, תחזוק ושחרור עתודות, קיטלוג מחדש של הוצאות מסוימות וחישוב עתודות מכירה - שנעשו באופן בלתי ראוי.

בלא שנאלצה להודות או להכחיש את ההאשמות נגדה במסגרת התלונה לרשות ני"ע האמריקנית, הסכימה קומברס לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות בעתיד של חוקי המניות הפדראליים, וקיבלה על עצמה את הדרישה לעמוד בדרישות הדיווח התקופתי כסידרן ל-SEC לכל המאוחר עד ה-8 בפברואר 2010.

במסגרת ההסדר לא יוטלו קנסות כספיים או עונשים על החברה. ההסדר כפוף לאישור של בית המשפט המחוזי של המחוז המזרחי של ניו יורק, והוא מסכם את התלונה האזרחית של ה-SEC כנגד קומברס בקשר לנושאים אלו.

כזכור, מדובר בפעולות שננקטו על ידי בכירים בחברה, שפוטרו כבר ב-2006, ביניהם גם מנכ"ל החברה קובי אלכסנדר שמצא בינתיים מקלט בנמיביה שבאפריקה. החברה דיווחה על כך ביוזמתה ל-SEC, ושיתפה פעולה באופן מלא עם ה-SEC ועם משרד המשפטים האמריקני.

"זהו צעד חשוב קדימה, וכעת כאשר נושאים אלו פתורים, אנו נשארים ממוקדים בביצוע תכניתנו להשלים את הרישום מחדש, וביצוע האסטרטגיות להצלחה ארוכת טווח של קומברס טכנולוג'י ", אמר אנדרה דהאן, נשיא ומנכ"ל קומברס.