היום הראשון למכירת הדגם החדש של iPhone: התורים במנהטן קצרים יותר

אפל, שמנסה ללמוד מטעויות העבר, איפשרה לרשת הסלולר AT&T לקבל הזמנות מוקדמות טרם ההשקה ■ מדווחת על "מאות אלפי" הזמנות מוקדמות ל-iPhone 3Gs ■ הדגם צפוי להגיע לישראל בעוד חודשים ספורים

היום (ו') הוא היום הראשון למכירות הדגם החדש של ה-iPhone, הטלפון הנייד מבית אפל שבקרוב יעלה לישראל, וסוכנות הידיעות "AP" מדווחת כי בניגוד להשקות של הדגמים הקודמים, המודל החדש (דולר 3 S, "3G S") מתקבל בתורים קצרים יותר וב"רעש" נמוך יותר. המכירות הושקו היום, מלבד ארה"ב, גם בגרמניה, איטליה, ספרד, שוויץ ובבריטניה.

"מדינות אחרות יזכו לדגם החדש במהלך הקיץ", מציינת סוכנות הידיעות. על-פי ההערכות, חברות התקשורת פלאפון ופרטנר תקשורת צפויות להתחיל במכירתו תוך מספר חודשים, ועליהן למכור 100 אלף מכשירים בחוזה ביניהן ובין אפל למשך 3 שנים.

הסוכנות מתארת את התור שהשתרך בחנות הדל של אפל בשדרה החמישית במנהטן כ"שבריר" מזה שאפיין את השקת הדגם הקודם של ה-iPhone אשתקד, נכון ל-07:00 בבוקר, שעון מקומי. אז, נתקלה ההשקה בבעיות על רקע בעיות החייאה ראשונית של המכשירים שנקנו (אקטיבציה), נוסף על עומס בשרתים על רקע גל של לקוחות שניסו לעדכן תוכנה.

הפעם, ניסתה להתמודד עם הבעיה AT&T , מפעילת הסלולר האמריקנית המשווקת אותו בבלעדיות, באמצעות קבלת הזמנות מראש, שבהתאמה קיצרו את התורים והאיצו את תהליכי ההפעלה הראשונית. עדכוני התוכנה היו זמינים להורדה כבר משלשום (ד'). אפל דיווחה על הזמנות מקדמיות של "מאות אלפים" לדגם החדש, לעומת מיליון יחידות שנמכרו בשלושת הימים הראשונים להשקת הדגם הקודם.

הדגם החדש יעלה בארה"ב 299-199 דולר, תלוי בזיכרון של המכשיר, ללקוחות חדשים ברשת בתוכנית התחייבות לשנתיים. לקוחות קיימים עשויים לשלם מחיר יקר יותר, אם ימצאו על-ידי המפעילה כי אינם זכאים עדיין לשדרוג.

אפל מחשביםאפל מחשבים