גילת לוויינים מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת איירספאן תמורת מיליוני דולרים

הערכות: מדובר בסכום חד-ספרתי של מיליוני דולרים ■ בגילת לוויינים סירבו להגיב ■ לפני למעלה משנה בחרו בגילת לחתום על הסכם OEM דווקא עם המתחרה האמריקנית של אלווריון

גילת לווינים , בניהולו של עמירם לוינברג, מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת איירספאן תמורת מיליוני דולרים. מדובר במו"מ התחלתי, ואין ערובה לכך שהמגעים יבשילו לכדי עסקה. גילת מפתחת תחנות לוויין זעירות שמשמשות לתקשורת ומספקת שירותים נלווים.

איירספאן עוסקת אף היא בתחום התקשורת האלחוטית מסוג WiMax ובכך מהווה מתחרה לאלווריון. לפני למעלה משנה בחרו בגילת לחתום על הסכם OEM דווקא עם המתחרה האמריקנית של אלווריון, איירספאן ( סימול: AIRN.PK בזירת המסחר מעבר לדלפק בוול סטריט). לפני כשנה החלה גילת לוויינים לפעול הטכנולוגיה לתקשורת אלחוטית בפס רחב. איירספאן הושעתה מהמסחר בנאסד"ק וכעת היא רשומה למסחר ברשימת ה"פינק שיטס", לפי שווי-שוק של 5.38 מיליון דולר.

הערכות הן כי מדובר בסכום חד-ספרתי של מיליוני דולרים. ברבעון הראשון הציגה גילת ירידה של 13.8% ביחס לרבעון המקביל בהכנסותיה ל-60.8 מיליון דולר ורווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 466 אלף דולר, סנט למניה - כך שחזרה לרווח לאחר שני רבעונים הפסדיים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה עדיין שלילי, בגובה של 5.6 מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו בקופתה מזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך בהיקף של כ-142 מיליון דולר.

לפני כשבוע הגישה קרן הון פרטי של חברת ניהול ההשקעות KCPS הצעת רכש לגילת, במחיר השוק. בשל העובדה שלקרן שותפות עם קרן יורק קפיטל, בעלת המניות הגדולה בגילת (20.2%), חוק החברות הישראלי חייב אותה להגיש הצעת רכש על אף שלא החזיקה במניות במישרין, וייתכן כי הדבר נועד להגדיל את אחזקותיה של יורק בגילת בעקיפין.

בגילת לווינים סירבו להגיב.

גילתגילת