שטייניץ ישתתף השבוע בועידת ה-OECD בפריז

שטייניץ, יטוס ביום רביעי הקרוב למפגש של שרי אוצר של מדינות ה-OECD ■ ישראל נמצאת בעיצומו של תהליך ההצטרפות למועדון היוקרתי וכבר ביצעה לצורך הצטרפותה צעדים משמעותיים ■ על פי הערכות, ישראל תיכנס רשמית לארגון במהלך שנת 2010

שר האוצר יובל שטייניץ, יטוס ביום רביעי הקרוב למפגש של שרי אוצר של מדינות ה-OECD. במפגש ישתתפו גם מדינות מועמדות אחרות. נזכיר כי מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של תהליך ההצטרפות למועדון היוקרתי וכבר ביצעה לצורך הצטרפותה צעדים משמעותיים.

ישראל כבר עברה בהצלחה את השלב הראשון, שלב בו היא חייבת לתת את דעתה על מאות ה"כללים המשפטים" המרכיבים את אמנת הארגון בנושאים רבים ושונים כגון: מדיניות פיסקאלית ומוניטארית, איכות הסביבה, עובדים זרים והגירה, תיירות, שוק ההון, תחבורה, טכנולוגיה, תעשייה, חינוך, ועוד.

אחרי הבעת ההסתייגויות, החל השלב השני בו מגיעות ארצה קבוצות עבודה מטעם הארגון בכל נושא ונושא ובודקים את מידת ההתאמה של הכללים אשר דורש הארגון למציאות הקיימת. המשלחות הללו נפגשים בארץ עם נציגי המשרדים הממשלתיים הרלוואנטיים.

נזכיר עוד כי הצטרפות ל-OECD היא בעצם אימוץ של נורמות, כללים, סטנדרטיים ושיטות עבודה המקובלות במדינות המפותחות בעולם המייצרות שני שליש מהתוצר העולמי.
רק לאחרונה אימצה ישראל את אמנת למלחמה נגד שוחד מ-1997, אחת מהדרישות של הארגון כלפי ישראל, ודרכה מתחייבת ישראל שלא להכיר בהוצאות בגין תשלום שוחד לפקידים במדינות זריות לצורך מס.

על פי הערכות, ישראל תיכנס רשמית לארגון במהלך שנת 2010.