הפסד לארגונים הירוקים: קו הרכבת המהיר לירושלים יעבור בגשר ולא במנהרה

גלובס tv ארגוני הירוקים דרשו לשנות את התוואי שהציעה ברכבת כך שמעבר בנחל יתלה יהיה במנהרה במקום בגשר תוך צמצום הנזק הסביבתי לשמורת הטבע

הפסד לארגונים הירוקים במאבק על אישור תוואי הסופי של קו הרכבת המהיר לירושלים. הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) המליצה למועצה הארצית לתכנון ובנייה להעדיף את החלופה של רכבת ישראל לגבי המעבר של הרכבת בנחל יתלה בגשר ולא במנהרה. ההחלטה עברה ברוב של 12 תומכים מול 3 מתנגדים.

הולנת"ע דנה היום בהתנגדויות שהוגשו למעבר של הרכבת בגשר בנחל יתלה ובדו"ח של ועדת סדן שבדקה את הנושא.

כזכור, ארגוני הירוקים דרשו לשנות את התוואי שהציעה ברכבת כך שמעבר בנחל יתלה יהיה במנהרה במקום בגשר תוך צמצום הנזק הסביבתי לשמורת הטבע. לעומת זאת, ברכבת ישראל טענו כי קבלת עמדת הירוקים תביא לדחייה של שנים בהקמת הקו המהיר לירושלים.

עמדת הולנת"ע למעשה עולה בקנה אחד מסקנות וועדה בלתי תלויה, בראשות פרופ' עזרא סדן, שעמד שבחנה בעבר את הנושא, שקבעה ששתי החלופות סבירות באותה מידה, אך לבסוף המליצה להקים גשר מפני שהוא יהיה מהיר יותר לביצוע.

יצוין כי החוקר שמינתה הולנת"ע לשמיעת ההתנגדויות קבע כי חלופת הרכבת אכן תגרום לנזק קשה עד בלתי הפיך לשמורה בנחל יתלה, אך הוא נמנע מלפסול את התוואי שהציעה הרכבת, והשאיר את ההכרעה למועצה הארצית.

להמלצת הולנת"ע יהיה משקל מכריע בדיון הסופי שצפוי על אישור התוואי במועצה הארצית ככל הנראה בתחילת אוגוסט