מליסרון של האחים עופר השלימה גיוס של 500 מיליון שקל בשלב המוסדי

ההנפקה זכתה לביקושים של יותר ממיליארד שקל והמכרז נסגר בריבית של 5.2% ■ מליסרון מתכוונת לגייס מהמשקיעים המוסדיים ומהציבור סך של עד 575 מיליון שקל, לשם מימון עסקת הקניונים

חברת מליסרון , מקבוצת האחים עופר, השלימה אמש את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח. ההנפקה זכתה לביקושים של יותר ממיליארד שקל, ובפועל הוקצו כ-500 מיליון שקל - לדברי החברה, זהו הסכום המקסימלי שיכלה להקצות בשלב זה. ריבית המקסימום במכרז המוסדי עמדה על 5.6%, ועקב ביקושי יתר, נסגר המכרז בריבית נמוכה יותר - 5.2%.

מליסרון מתכוונת לגייס מהמשקיעים המוסדיים ומהציבור, סך של עד 575 מיליון שקל, בו היא תשתמש למטרה אחת בלבד - מימון עסקת הקניונים. ההנפקה כללה סדרת אגרות חוב צמודות מדד למח"מ של כ-8 שנים, המדורגות ע"י S&P מעלות ב-"AA-" ומגובות בשיעבוד ראשון ויחיד על קניון רננים ברעננה, המייצר הכנסות שנתיות של כ-90 מיליון שקל, ומוערך בשווי של 821 מיליון ש'.

כאמור, מליסרון מתכוונת לנצל את הכספים שגייסה בשלב המוסדי, ושתגייס בשלב הציבורי, למימון עסקת הקניונים, שבה רכשה מליסרון 73.4% מקניון רמת אביב ו-100% מקניון סביונים - מידי אפריקה ישראל , ו-50% מקניון חוצות המפרץ מידי כור של נוחי דנקנר.

ההנפקה לציבור זכתה להשתתפות ערה של הגופים המוסדיים המובילים, ביניהם חברות הביטוח המובילות, קופות גמל ואחרים. השלב המוסדי נוהל ע"י כלל פיננסים חיתום, לאומי פרטנרס, פועלים אי בי אי, מנורה, לידר שוקי הון, רוסאריו קפיטל ואיפקס חיתום.

אבי לוי, מנכ"ל קבוצת האחים עופר אמר לאחר סיום המכרז: "הביקוש הגדול להנפקה ושיעורי הריבית בהצעות המוסדיים מוכיחים את האמון הרב ששוק ההון רוחש למליסרון ולהנפקה אשר מספקת מענה לדרישות השוק".