מה הזניק את מניית אודיוקודס ב-13% בבורסה?

המניה זינקה במחזור חריג הגבוה פי 8 מהמחזור הממוצע ■ ייתכן שנורטל צפויה למכור את עסקי ה-Wireless שלה לנוקיה-סימנס, ואת עסקי האנטרפרייז ל-Avaya

מה הזניק היום את מניית אודיוקודס ? המניה קפצה היום ב-13% במחזור גבוה פי 8 מהממוצע, ללא כל הודעה מצד החברה. אודיוקודס, המנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות להעברת קול ברשת (VoIP). החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב, ומתחילת השנה היא ירדה ב-22%. בימים האחרונים המניה נסחרה במחזורים גבוהים גם בנאסד"ק, ובמסחר המוקדם בנאסד"ק היא עולה ב-12%.

ייתכן שהזינוק היום היה על רקע הפרסומים שנורטל , שנמצאת בהליכי פשיטת רגל, צפויה למכור את עסקי ה-Wireless שלה לנוקיה-סימנס, ואת עסקי האנטרפרייז ל-Avaya. עסקי האנטרפרייז הם הרלוונטיים לפעילותה של אודיוקודס. נורטל היא הלקוחה הגדולה ביותר של אודיוקודס ואחראית על למעלה מ-10% מהכנסותיה, וקריסתה השפיעה על תוצאות החברה. נראה שפעילות נמכרת שתמצא "בית חם" אצל חברה אחרת עשויה להיטיב עם אודיוקודס.

אודיוקודס גם צפויה להיגרע מהמסחר במדד ת"א 100, ולהצטרף למדד יתר 50 בשבוע הבא, ואפשר שההסבר לחלק מהמסחר טמון גם בהתאמות שגופים מוסדיים עושים בהקשר זה. נציין גם שהחברה החלה לפעול לאחרונה בתחום ה-HD VoIP - העברת קול על גבי רשת האינטרנט באיכות גבוהה במיוחד.