משקיע ההון סיכון לשעבר שהצטרף לג'וניפר לא מתכנן רכישת חברות

טום פונטיין ביצע את הדרך ההפוכה למקובל: הוא עזב משרה בכירה בקרן ההון סיכון Mayfield כדי לכהן כסגן נשיא בג'וניפר ■ בתפקידו החדש הוא מאמין שיתרונות החברה בטכנולוגיות האת'רנט ינצחו את הזעזועים בשוק התקשורת הארגונית

מעטים יש קריירה כה מגוונת כמו זו של טום פונטיין בעמק הסיליקון. היא החלה באוניברסיטת סטנפורד, המשיכה במספר סטארט-אפים שהיה שותף בהקמתם (הבולט שבהם הוא Ingrian Networks, שנרכש על-ידי Safenet ב-2003), ולאחר-מכן עבר לתפקיד בכיר ב-Mayfield, אחת מקרנות ההון סיכון הוותיקות בעמק הסיליקון, שמנהלת כ-2.7 מיליארד דולר.

בתחילת 2009 שינה פונטיין כיוון וחזר לתעשייה - צעד נדיר לבכיר בהון סיכון - כדי להגיע לחברה בסדר גודל בינוני - ג'וניפר, בה הוא מכהן כסגן נשיא לאסטרטגיה. בתחילת החודש הוא נטל חלק בכנס סיליקום ונצ'רס שנערך בסטנפורד בשיתוף "גלובס".

פונטיין מרגיש שדווקא הגיע למקום הנכון. "אני רוצה להיות במקום שיש יכולת להשפיע" הוא אומר בראיון ל"גלובס". "החשיבות של רשתות התקשורת עתירות ביצועים - התחום בו ג'וניפר מתמחה - מעולם לא הייתה גבוהה יותר וזה רק הולך להמשיך ולגדול. חשבתי שזו חברה שתוכל לבצע שינויים גדולים".

אחרי חמש שנים בהון סיכון, סגנון הדיבור של פונטיין מזכיר יותר זווית ראייה של משקיע מאשר של מנהל בכיר. עם-זאת, החשיבה האינטואיטיבית כי כמשקיע לשעבר ומנהל אסטרטגיה בהווה, יוביל פונטיין את ג'וניפר להאצת מהלכי המיזוגים והרכישות, היא לא בהכרח נכונה.

לדבריו, "אנחנו מעדיפים פיתוח טכנולוגיה פנימי בחברה. יש לנו יתרון תחרותי בתחום הרשתות בעלות הביצועים הגבוהים ואנחנו רוצים למנפו".

פונטיין לקח חלק בכנס סיליקום ונצ'רס שהתקיים בתחילת החודש באוניברסיטת סטנפורד בשיתוף "גלובס".

המכירות ירדו

*נראה שהמתחרים שלכם, דוגמת סיסקו, חושבים לגמרי אחרת.

"אנחנו רוצים לספק את הפתרונות הטובים ביותר בתקשורת עתירת ביצועים. אם יש רכישה שתומכת בזה, אנחנו פתוחים לנסות. אבל, אנחנו לא רוצים להתפתח מעבר לזה. סיסקו למשל מסתכלת על תחומים שהם הרבה מעבר לדברים שאנחנו מתרכזים בהם".

לג'וניפר יש בקופה כ-2.3 מיליארד דולר, כסף קטן לעומת מעל ל-30 מיליארד דולר שמחזיקה סיסקו.

וזה בדיוק העניין עם ג'וניפר של היום. החברה שהתחילה את דרכה באספקת נתבים (Routers) בעלי יכולות גבוהות בעיקר לספקיות שירותי התקשורת, רואה חלק גדול מהזדמנויות הצמיחה דווקא בעולם התקשורת הארגונית.

ברבעון הראשון של 2009 הציגה החברה גידול של כ-13% בעסקי התקשורת הארגונית בעוד התחום השני, של ספקיות השירותים, דווקא חווה ירידה של כ-14%. בסך-הכל סיימה ג'וניפר את הרבעון עם מכירות של כ-764 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

השווי עלה, הדירוג ירד

מסביב לג'וניפר הכוחות בעולם התקשורת הארגונית עוברים שינויים אינטנסיביים. סיסקו, המתחרה הגדולה, נכנסה עמוק יותר לתוך השוק באמצעות יוזמה לאספקת חומרה.

ברוקייד, ספקית התקשורת האופטית לרשתות האחסון, רכשה את Foundry, כדי שתוכל לספק תקשורת מבוססת את'רנט. ומעבר לכל השינויים הללו, הסביבה הטכנולוגית משתנה עם המרה של הסיבים האופטיים לסביבת האת'רנט (FCoE) ותקשורת את'רנט במהירות של מעל ל-10Gb לשנייה.

הביצועים של החברה והשווי המטפס בחודשים האחרונים, הביאו את בנק ההשקעות UBS להוריד את דירוג החברה מ"קניה" ל"נייטרלי", פשוט משום שהשוק כבר נתן למניה זינוק של כ-75% מאז תחילת מארס, לשווי של כ-12 מיליארד דולר כיום.

"ההזדמנויות של החברה להמשך צמיחה משמעותית בשווי, מגיעים מסגמנט התקשורת הארגונית וממגמת המיזוגים והרכישות בעולם הטכנולוגיה", כתב האנליסט ניקוס תאודוספולוס, "שניהם עשויים להיות רלוונטיים רק לטווח הארוך".

מועמדת לרכישה?

פונטיין מדגיש שהחברה לא מתכוונת להיכנס להרפתקאות חדשות, למרות מה שמתרחש מסביב. "אנחנו מרגישים את השינויים במרכזי הנתונים הארגוניים. אבל אני רוצה להיות ברור, שאנחנו ממשיכים להתמקד בחלק של התקשורת עתירת הביצועים של חבילת הפתרונות הזאת".

עם-זאת, ג'וניפר בחרה להגביר את שיתוף הפעולה עם צדדים שלישיים, כגון יבמ, כדי לספק יכולות שאין לה במרכזי הנתונים, מה שכמובן תמך בספקולציה שהיא עשויה להירכש בידי יבמ או HP.

התקשורת עתירת הביצועים שאותה מזכיר פונטיין, היא היכולת לספק קישור חזק, בטוח ומהיר להעברת הנתונים בהתבסס על פרוטוקול IP לכל חלקי הרשת הארגונית.

בג'וניפר מאמינים כי הביקושים ליכולות הללו יגדלו בעקבות השינויים בשוק, גם מצד הארגונים וגם מצד ספקיות השירותים. לדברי פונטיין, "השינויים מסמנים הזדמנות גדולה עבורנו מצד הארכיטקטורה של מרכזי הנתונים. תהיה פרמיה גבוהה על אספקת יכולות התקשורת בתוך מרכזי הנתונים".

בהמשך לכך, בג'וניפר בוחרים, לפחות כרגע, להישאר בצד האת'רנט, בלי להיכנס לעולם הסיבים האופטיים או לספק יכולות בטכנולוגיות האינפיניבנד, כגון מה שעושה וולטייר הישראלית.

"אנחנו מתמקדים באת'רנט, כי מנקודת המבט שלנו האת'רנט תהיה הבחירה העתידית", אומר פונטיין, "העלות והמורכבות עבור הלקוח לנהל מספר סוגי טכנולוגיות תקשורת, שבמקרה קיצוני כוללים סיבים אופטיים, את'רנט ו/או אינפיניבנד, עשויות להביא להוצאות גבוהות יותר על התקשורת מאשר על השרתים".