פרשת טופז: נעצר עבריין מפתח נוסף החשוד במעורבות בתקיפת בועז בן-ציון

איברהים עזאם, החשוד בשליחת התוקפים של סוכן השחקנים, נעצר במחסום צבאי סמוך לבית אל ■ המשטרה והשב"כ ממשיכים במצוד אחר אחד החשודים בתקיפה, מוחמד יונס, שככל הנראה נמלט לשטחים

מעצר נוסף של איש מפתח במסיכת התקיפות של הנאשם דודו טופז. אתמול (ה') בלילה, במהלך בדיקה במחסום צבאי סמוך לבית אל, נעצר תושב הצפון בן 20 בשם אברהים עזאם, החשוד במעורבות בתקיפת סוכן השחקנים בועז בן-ציון.

המשטרה חושדת כי עזאם הוא ששלח את תוקפי בן-ציון לבצע את התקיפה האלימה. במשטרה מקווים כי המעצר יוכל לאמת את החשד המרכזי, לפיו רומן אלייב ומוחמד יונס הם שביצעו את המעשה.

המשטרה מנהלת בשבועות האחרונים מצוד אחר אלייב ויונס. במהלך המרדף הסגיר עצמו לפני ימים אחדים אלייב למרחב ירקון של המשטרה. יונס עדיין נחשב בגדר מבוקש.

כפי שפורסם היום (ו') לראשונה בחדשות 2 באינטרנט, המשטרה חושדת כי יונס נמלט לאחת הערים בשטחים הפלסטיניים, והשב"כ מעורב לעומק במצוד אחריו.

אלייב ויונס חשודים כרגע אך ורק בניסיון לתקיפת בן-ציון. בבקשת המעצר נגד השניים לא נכתב כי הם חשודים בתקיפה עצמה, אלא רק בנסיון תקיפה. השניים נתפסו בסמוך לביתו של בן-ציון מספר ימים לאחר שהוא הותקף, אך המשטרה לא הצליחה להוכיח כי אלא שביצעו את התקיפה בפועל.

עם מעצרו של עזאם, מקווים עתה כי יישפך אור חדש על הפרשה, שיוכל אולי להוכיח את מעורבותם הישירה בתקיפה.

אתמול פורסמו לראשונה קטעים נבחרים מתמלילי החקירה של טופז במשטרה. בין היתר נחשף כיצד הביע טופז חרטה באשר לתקיפת אבי ניר, מעורבותו בתקיפת שירה מרגלית וכן כיצד נחשף התכנון לפגוע גם בעורך "ישראל היום", עמוס רגב.

טופז חולק תא עם עוד שישה

טופז, העציר המפורסם במדינה, הועבר בשבוע שעבר מתאו באבו-כביר, שם שהה מאז מעצרו המתוקשר לפני כחודש, לבית-המעצר ניצן ברמלה. מאז ניסיון ההתאבדות שלו, במהלכו הזריק לעצמו טופז 4 מנות אינסולין, שהה טופז באגף מופרד עם עציר אחד נוסף, ושניהם היו תחת השגחה של מצלמות 24 שעות ביממה, וסוהרים בדקו אותם כל 10 דקות.

במקום מושבו הנוכחי שוהה טופז בתא עם 6 עצירים נוספים, כולם עצורי השגחה הנמצאים בפיקוח.

כזכור, העצירים ששהו יחד עם טופז באבו-כביר קבלו על כך שהבדרן המפורסם מקבל יחס מועדף, וטענו כי תנאיו טובים יותר משל העצירים האחרים.