יהיה כיוון אחרי הפקיעה?

להמשיך ללכת בכיוון מגמת ירידה של ת"א 25 אבל להגיב בזריזות לשינויים ולו גם במחיר של רעשי מסחר

ניתוח טכני של תל אביב 25 לקראת פתיחת שבוע המסחר

שבוע המסחר המקומי הסתיים עם פקיעת אופציות תל אביב 25 כאשר האווירה בשוקי העולם הייתה פסימית. מאוחר יותר ביום חמישי היו עליות שערים בוול סטריט אבל את כל המידע שנצבר מיום חמישי אחר הצהריים יוכלו המשקיעים המקומיים לגלם רק ביום ראשון.

מבחינתנו, הגדרת המגמה של תל אביב 25 כמגמת ירידה לטווח הבינוני תקפה. רמת ה-850 הוגדרה על ידינו כרמת התנגדות חשובה לטווח הקצר. תל אביב 25 הגיח מעליה על רקע הפקיעה אבל חזר בסופו של דבר להיסחר מתחתיה.

אזור התמיכה נשאר 770-790. מהלך מתחת לאזור הזה יחשב סימן דובי משמעותי. ההתנגדות המשמעותית הקרובה שוכנת ב-880. מהלך מעל 880 ובייחוד מעל 886 יחשב סימן שורי משמעותי.

בנוסף לפרטים הטכניים השוטפים, צריך לזכור שתל אביב 25 נמצא מצד אחד תחת קו מגמה יורד במסלול של מגמת ירידה ארוכת טווח ומצד שני, מהלך העליה שלו אחרי תבנית ההיפוך בתחתית הוא לא עניין שניתן להתעלם ממנו. בקיצור, זמן קונפליקט, כפי שזה בא לידי ביטוי גם במסחר בוול סטריט.

המשמעות היא ללכת עם הניתוח הטכני, כרגע בכיוון מגמת ירידה, אבל להגיב בזריזות לשינויים ולו גם במחיר של קצת רעשי מסחר. זאת מכיוון שקשה להבחין במצב הנוכחי בין התחלה של מהלך משמעותי לבין רעש. התעלמות מרמז חשוב על ידי הגדרתו כרעש עשויה לגרום להחמצת מהלך או להפסד גדול. בין 830 ל-880 אפשר להימנע מפעילות (מעבר לפעילות מסחר לטווח הקצר) כאשר מהלך מתחת ל-830 יאשר את המשך מגמת הירידה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל.
segalziv@gmail.com http://zivsegal.blogspot.com .